3063
Sök

Höjd fordonsskatt från 1 Januari 2015

1 020 Inlägg
3 januari 2015
#21
Min brukshäck gick upp typ 100 kr,  nu är den på 1400 något.
Därför man byta till en mindre pissekur där absolut ingen vill ha något på o ingen vill stjäla den...
Staten räknar inte med att det ska finnas entusiaster på nyare bilar.
Tyvärr är det för många som använder 240, 740 som bruksbilar så är bara vänta på det blir fast årtal på veteran.
Var väl från 78 sist jag hörde deras sjuka förslag.
Bra ekvation av staten iallafall ta från utsläppen o ge till insläppet:@

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
3 januari 2015
#22
_Blue_Speed_ skrev:
Nu höjs fordonsskatten mina vänner. Regeringen gav oss fordonsägare och bilintresserade en trevlig nyårspresent.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh … ari-2015-/

Tankar om denna höjning? Ska vi fordonsägare och bilintresserade få lida för att staten måste ha in mera pengar till vissa andra områden(ingen nämnd, ingen glömd)?

För min bil(855a) höjdes skatten över en natt med 230kr. smilesmilesmilesmilesmile

In och titta hur mycket skatten höjs på era bilar: https://fordonsfraga.transportstyrelsen … ordon.aspx

Sedan man sedan årskiftet 2014/2015 slopat påställningsavgiften (50kr) måste de väl ta in det på något vis, eller hur??? wink

https://www.transportstyrelsen.se/Vag/F … 50-kronor/

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

4 137 Inlägg
3 januari 2015
#23
Renault Clio II:
Höjning från 1200 någonting till 1343  mad

Golf VI -2009:
Höjning från 900 till 1086
inbetalning innan nyår på håret att slippa tilllägsbetalning


mad

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Forummoderator
26 339 Inlägg
3 januari 2015
#24
Tack så mycket snälla goa gamla regeringen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
3 januari 2015
#25
zemet skrev:
zleepy skrev:
zemet skrev:
Jag vet inte hur långt en tex gammal Impala brukar gå varje sommar men jag skulle tro att dom flesta inte går speciellt mycket mer än typ 200 mil/år.

Min går mellan 5-600mil per år smile

Anser du att du kör ungeför lika mycket som andra entusiaster då eller kör du mer/mindre? Jag skulle tro att du kör mer än dom flesta men jag kan ju ha helt fel, har aldrig åkt på speciellt många crusingar osv.

Kan tänka mig att det är fler som kör längre i tex norrland än vad det är i södra sverige.

5-600 mil är ju ändå inte så mycket och skulle man jämföra med en vanlig bruksbil som går 1500-2000 mil/år.
Då kör du i dagsläget runt 1000 mil/bes och det låter ju som en ganska rimligt besiktningsintervall skulle jag säga.

Jag tycker det är väl motiverat med 24-månadersperiod. Jag kör max 200 mil och det hinner väl inte hända så mycket med bilen efter så kort sträcka när bilen också står torrt och varmt och inte gärna körs på våta vägar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

52 Inlägg
3 januari 2015
#26
Så går det när man låter MP vara med och styra.
Finns så mycket annat som förstör naturen och hade behövt skatter/böter.


4 137 Inlägg
3 januari 2015
#27
Igentligen är det heltokigt att ha inställelsetermin överhuvudtaget, om man besiktigar i början av den kan man köra 17 mån innan körförbud inträffrar, men om man gör densamma i slutet kör man endast 12 mån

men någon måste ju väcka frågan


rs_turbo_S2 skrev:
Så går det när man låter MP vara med och styra.
Finns så mycket annat som förstör naturen och hade behövt skatter/böter.

instämmer smile
Senast redigerat av spillolja (3 januari 2015)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
3 januari 2015
#28
rs_turbo_S2 skrev:
Så går det när man låter MP vara med och styra.
Finns så mycket annat som förstör naturen och hade behövt skatter/böter.

Nu är det alliansens budget som vi får smaka på här.

Forummoderator
26 339 Inlägg
3 januari 2015
#29
Rspeter skrev:
rs_turbo_S2 skrev:
Så går det när man låter MP vara med och styra.
Finns så mycket annat som förstör naturen och hade behövt skatter/böter.

Nu är det alliansens budget som vi får smaka på här.

Som jag sa..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 januari 2015
#30
-matte skrev:
Anledningen till höjningen enl Transportstyrelsen:

Skälet till skatteförändringen som föranledes av riksdagens beslut den 3 december 2014, om budget för 2015, är att man ytterligare vill öka andelen fordon med låga koldioxidutsläpp.

Ingen som överväger det? Alltså att kanske skaffa en lite snålare bil?

Jo det är väl klart, men man är ju inte gjord av pengar och vill inte belåna sig till öronen. Långt i från alla är höginkomsttagare som har råd att plocka ut nya skattebefriade bilar.

Jonas

4 137 Inlägg
3 januari 2015
#31
Inte för att jag har någon toyota
Med med dessa skatter får man kanske nöja sig med en en Toytota Avensis diesel fast man kanske velat ha en Camry med V6:a

neutral

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

52 Inlägg
3 januari 2015
#32
Sen när alla har bytat till små bensinsnåla bilar så höjer dom soppan och får igen pengarna där igen.
Svenska maffian


7 392 Inlägg
3 januari 2015
#33
-matte skrev:
Anledningen till höjningen enl Transportstyrelsen:

Skälet till skatteförändringen som föranledes av riksdagens beslut den 3 december 2014, om budget för 2015, är att man ytterligare vill öka andelen fordon med låga koldioxidutsläpp.

Ingen som överväger det? Alltså att kanske skaffa en lite snålare bil?

nää men att köra en skattefri miljöbov istället wink


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
3 januari 2015
#34
granadadr skrev:
-matte skrev:
Anledningen till höjningen enl Transportstyrelsen:

Skälet till skatteförändringen som föranledes av riksdagens beslut den 3 december 2014, om budget för 2015, är att man ytterligare vill öka andelen fordon med låga koldioxidutsläpp.

Ingen som överväger det? Alltså att kanske skaffa en lite snålare bil?

nää men att köra en skattefri miljöbov istället wink

Hahaha!!!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 392 Inlägg
3 januari 2015
#35
granadadr skrev:
-matte skrev:
Anledningen till höjningen enl Transportstyrelsen:

Skälet till skatteförändringen som föranledes av riksdagens beslut den 3 december 2014, om budget för 2015, är att man ytterligare vill öka andelen fordon med låga koldioxidutsläpp.

Ingen som överväger det? Alltså att kanske skaffa en lite snålare bil?

nää men att köra en skattefri miljöbov istället wink

förövrigt så steg min diesel med ca 400 och min bensin Scorpio med ca 300,,

polaren Dogde med cummin diesel steg med 6000 sa han iaf,,


7 392 Inlägg
3 januari 2015
#36
Vettemannen skrev:
granadadr skrev:
-matte skrev:
Anledningen till höjningen enl Transportstyrelsen:

Skälet till skatteförändringen som föranledes av riksdagens beslut den 3 december 2014, om budget för 2015, är att man ytterligare vill öka andelen fordon med låga koldioxidutsläpp.

Ingen som överväger det? Alltså att kanske skaffa en lite snålare bil?

nää men att köra en skattefri miljöbov istället wink

Hahaha!!!! wink

/Benny

jaa,, jag har typ 3 bes granador,, 2 st med V6 som drar bra nog med sås,, och 2 av dem har ju den högre co kravet smile muahahaha,,

allvarligt tror jag dem får vara som bruks,, synd å förstöra dem med allt jävla salt,, brukhärkarna får ta den skiten


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
3 januari 2015
#37
granadadr skrev:
Vettemannen skrev:
granadadr skrev:

nää men att köra en skattefri miljöbov istället wink

Hahaha!!!! wink

/Benny

jaa,, jag har typ 3 bes granador,, 2 st med V6 som drar bra nog med sås,, och 2 av dem har ju den högre co kravet smile muahahaha,,

allvarligt tror jag dem får vara som bruks,, synd å förstöra dem med allt jävla salt,, brukhärkarna får ta den skiten

Cheva Corvette 5,7 liters motor (sommar)
Cheva Van 5,7 liters motor (sommar)
Volvo 760 2,8-2,9 liters motor (året runt)

Mycket soppa går det åt!!!!!! Hahaha!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 137 Inlägg
3 januari 2015
#38
Vettemannen skrev:
Cheva Corvette 5,7 liters motor (sommar)
Cheva Van 5,7 liters motor (sommar)
Volvo 760 2,8-2,9 liters motor (året runt)

Mycket soppa går det åt!!!!!! Hahaha!!!

/Benny

Om mera kosing till statskassan, det är motorn som håller den svenska ekonomin igång  big_smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

1 122 Inlägg
3 januari 2015
#39
Årsskatt, kr: 3682 för golfen... helt jävla sanslöst

gasa nu foer faen!

1 020 Inlägg
3 januari 2015
#40
Vettemannen skrev:
granadadr skrev:
Vettemannen skrev:

Hahaha!!!! wink

/Benny

jaa,, jag har typ 3 bes granador,, 2 st med V6 som drar bra nog med sås,, och 2 av dem har ju den högre co kravet smile muahahaha,,

allvarligt tror jag dem får vara som bruks,, synd å förstöra dem med allt jävla salt,, brukhärkarna får ta den skiten

Cheva Corvette 5,7 liters motor (sommar)
Cheva Van 5,7 liters motor (sommar)
Volvo 760 2,8-2,9 liters motor (året runt)

Mycket soppa går det åt!!!!!! Hahaha!!!

/Benny

Varför höja skatten du betalar ju bensinskatt så det räcker långt ju..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår


Sök