Kunde inte låta bli att prova 20" från Audin. Hade väl inte direkt räknat med att de skulle va snyggt nu innan bilen är sänkt, men de såg fan ändå värre ut än jag trodde
Får se vad de blir för tum i slutänden, lutar åt breda 18" eller 19".
Hejsan.. 19Tum har jag på min Caddy, men den är inte toksänkt finns lite kvar men vill kunna använda den som vanligt också.. //Dunken
Fin Caddy du har. I mitt fall tror jag att den kommer bli lite lägre, så de lutar faktiskt åt 18". Har ett par 9.5x18 på gång. Lite tveksam på bredden dock, rädd att de blir lite för brett. Vi får se
Aldrig gillat Caddys backspeglar, och dessutom va en av mina trasig. Men de är löst nu, kom över två speglar från en Touran 2011. Krävdes en del modifieringar, men elen va iallafall bolt-on
Touran vs Original Caddy
Påbörjade även kabeldragningen för att flytta upp blinkers till backspegeln. Använder givetvis original kontakstycken. Avskyr kablar som inte ser original ut
Vad gäller modifieringen av speglarna är de lite plastning som återstår, men nu sitter de där iallafall
Har kört Caddy i jobbet i 6 år nu och gillar modellen!
Kul att du gillar projekt. Tanken va ju egentligen att de bara skulle vara en bruksbil. Men bilnörd som man är kunde man ju inte låta bli. Man är väl lite för skadad helt enkelt
Blev ju sjukt bra med inredningen, vilket lyft! Org är ju caddysarna rätt tråkiga..
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Efter lite modifieringar är nu även dörrsidorna från Touran 2012 på plats. Lite långa i överkant, så de fick kortas i främre/övre kant för att få plats, annars passade det riktigt bra. Blir lite pyssel på förarsidan med elhissknapparna dock. Touranen dörrsidorna (och de flesta andra Touran) har ju fyra knappar i sin knappsats medans Caddy bara har två, och Caddyns passar inte på Touranens dörrsida. Har fått tag på rätt panel, med två knappar som passar Tourandörrsidan från en Caddy Life. Ett problem med den bara, den är ljusgrå. Men de ordnar sig
Original dörrsida
Modifiering av Touran dörrsida. Gällde att va lite försiktig här
Touran dörrsida på plats.
Om någon har en instrumentbräda från Touran är jag intresserad