2499
Sök

Piggyback ecu s40 t4

55 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
Hejsan, har lite frågor omkring ett bränslestyrt plugg and play system till s40 t4. bilen är chippad på autotech med en 19t. nu är frågan! jag skulle vilja ha launch, då jag inte vill byta ut hela ecun vad passar då? har hört att det inte blir så bra med tillägg då original ecun är gjord av siemens.

tack i förhand.

1 938 Inlägg
8 januari 2015
Tror det blir mer kostnadseffektivt att kolla på Vems om du vill ha det billigt, typ 6000 kr inkl bredbandslambda.
Går att bygga kabelhärva så den passar rakt i bilens handske också.

Om du skall fixa launch bör du kunna ställa tändningen, frågan e bara om du har nytta av launch på en sån liten turbo och en framhjulsdriven bil.

55 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
jag skulle ju föredra att inte byta ut styrsystemet hmm

1 938 Inlägg
8 januari 2015
Skall du nyttja boxen till annat än launch?
Jag tror det kommer fungera sämre och bli dyrare med ett piggyback än att byta ut hela sprutet, hur du än gör.

Varför vill du inte byta ut sprutet?

55 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
vill ha en launch då jag har en tendens att spinna ganska så hårt vid start, då jag ändå bytte från 205 till 225 i bredd på däcken så spinner den väldigt mycket ändå hmm

1 938 Inlägg
8 januari 2015
Hm, grundproblemet finns kvar, du har för lite grepp.
Om du inte skall byta turbo och trimma vidare på annat vis som kräver mappning, så hade jag lagt pengarna på en diffbroms.

Säg att du skaffar launchkontroll, vad händer när du lagt i 2an och ger full gas?
Vad hade hänt om du inte haft launchkontroll, men en diffbroms?

55 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
joo det är ju sant! men tänkte lägga mig inom ett rimligt pris. hade inte tänkt lägga pengar på en diff som kostar lika mycket som bilen:P df jag ville ha ett plugg and play system när man bla kunde ha launch funktion.

1 938 Inlägg
8 januari 2015
Jag vet inte vad ett rimligt pris är för dig, dessutom vet jag inte så många leverantörer.
En googling gav att Civinco har ett piggyback för 7900kr + installation på det.
Vad kostar en diffbroms till s40?

55 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
ca 8-10 k

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 januari 2015
antonmansson skrev:
hade inte tänkt lägga pengar på en diff som kostar lika mycket som bilen:P

Då är du HELT fel ute! Diffbroms är det man skall börja med.

Launch ger dig ingenting som inte din högerfot har. Diffbroms ger dubbla greppet, helt galet bra.

Om den så kostar 4ggr så mycket som bilen så är den värd var enda krona!

Gör om detta med din launch vettja!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 822 Inlägg
10 januari 2015
torpis skrev:
antonmansson skrev:
hade inte tänkt lägga pengar på en diff som kostar lika mycket som bilen:P

Då är du HELT fel ute! Diffbroms är det man skall börja med.

Launch ger dig ingenting som inte din högerfot har. Diffbroms ger dubbla greppet, helt galet bra.

Om den så kostar 4ggr så mycket som bilen så är den värd var enda krona!

kan bara hålla med, det är sjuk skillna med och utan.
hade en V70 R ´98 innan jag köpte imprezan och man låg och enhjulade hela tiden sen skaffade jag en extra låda som jag monterade en quaifediff i och det vart en jävla skillnade, visst det spann ibland ändå men långt ifrån så mycket som utan.

om du tycker det är dyrt att köpa den här i sverige så köp den direkt ifrån england för 615pund + frakt så blir det lite iallafall http://shop.quaife.co.uk/volvo-s40-t5-m … fferential

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök