Hallå.
Åter igen ingen jättekul uppdatering kanske..
Ikväll har jag beställt det sista som behövs för att fixa dörrarna.
En riktig kolfiltermask, filter till denna, 2k Grundlack (Lösningsmedeltålig) samt karosserikitt.
Planen för bilen ser ut som följer:
1. Fixa dörrarna.
Slipa plåtrent, på med rostätare. Därefter 2k grund, färg, 2k klarlack. Ev följt av genomskinligt rostskyddsvax. Plus att dörrarna är fyllda/sprayade med Hagmans T03 på insidan... Sen vore det väl fan om bilen rostar när den bara går sommar sen
Eller ja, rosta lär den göra förr eller senare ändå va, men kanske inte just där får man hoppas.
2. Väghållningssatsen monteras.
Allt, inkl nya fjäderbenslager, dammskydd m.m. ligger hemma och väntar. Monteras när sommarhjulen skall på.
2,5. Nya hjulen monteras.
3. Sweet, nu börjar vi närma oss. Bilen borde nu ha fått ett skönt stuk, bättre väghållning och förhoppningsvis hålla sig fräsch lite längre.
Här ifrån och framåt är läget lite mer oklart. Det finns en hel del saker jag vill göra, men oklart i vilken ordning.
* Högre effekt: Planer finns, men lite oklart om det blir chip, map eller delar.
* Annan dekal: Gillar mitt streck, men kan vara kul med något annat.
* Diverse smådelar (Framvagnscentreringskit, växellänkagebussningar/shortshift, annat kul)
* Fixa bakljusen: Måste antingen montera motstånd eller flasha om min box, oklart vad/hur.
Tanken är att allt ska bli klart under våren/försommaren, sen hänger det lite på ekonomi, jobb m.m. som för de flesta av oss