2094
Sök

Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
21 januari 2017
#981
Jag är generellt av den åsikten att biltema mest säljer skit, eller på sin höjd knappt fungerande halvdynga.. Men idag blev det en tripp till hotrod heaven trots allt tongue


https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-56b695f68fc9c1abab3123164a6bd3d3.jpg
Jag köpte en bitssats, behövde egentligen endast en XZN i strl. 6 till kränghämmarstagen, men det var så svårt att hitta löst till vettigt pris så det blev en mindre låda istället.

Sedan blev det en hylsa i strl. 36 till oljefiltret då jag tycker det känns sådär att slita i en plastmutter med en polygrip. Kommer förmodligen beställa ett filterhus i aluminium från Awesome GTI inom kort.

Köpte även på mig monteringssats till de bakre bromsbeläggen. Just nu sitter faktiskt biltemas på bilen och de har fungerat klanderfritt under något års tid. Får se om jag behöver dem till Passaten eller Seaten först, då de passar till båda bilarna.

Sist men inte minst köpte jag på mig två vettiga och bättre slangklämmor till luftfiltret. Ser lite sportigare ut än de gamla fula man fick med i kittet wink


https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-39e74fd124ecb95d0eaf208f334da15d.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-ae41cb64a542da21c57ed0258c92d2dc.jpg

10 164 Inlägg
21 januari 2017
#982
Stiligt stiligt smile

Biltema är bra ibland:)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Cupra_
21 januari 2017
#983
Djo skrev:
Stiligt stiligt smile

Biltema är bra ibland:)

Ja de har väl några guldkorn.
Får se om de håller bara tongue

239 Inlägg
21 januari 2017
#984
Ja de där såg ju mycket bättre ut smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

Cupra_
21 januari 2017
#985
team_larsson skrev:
Ja de där såg ju mycket bättre ut smile

Haha var du ironisk nu? Ja jag tycker att det ser lite bättre ut än en vanlig skitig klämma i alla fall tongue

10 164 Inlägg
22 januari 2017
#986
Deception skrev:
Djo skrev:
Stiligt stiligt smile

Biltema är bra ibland:)

Ja de har väl några guldkorn.
Får se om de håller bara tongue

Ja men det borde det väl göra tycker jag smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

239 Inlägg
22 januari 2017
#987
Deception skrev:
team_larsson skrev:
Ja de där såg ju mycket bättre ut smile

Haha var du ironisk nu? Ja jag tycker att det ser lite bättre ut än en vanlig skitig klämma i alla fall tongue

jag tycker helt ärligt att de där är mycket snyggare och sportigare än vanliga slangklämmor.

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

239 Inlägg
22 januari 2017
#989
Tobzter skrev:
Ser mer seriöst ut med dessa klämmor wink

+1 smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

Cupra_
22 januari 2017
#990
team_larsson skrev:
Tobzter skrev:
Ser mer seriöst ut med dessa klämmor wink

+1 smile

Förstod det Larsson, retades bara tongue
Tobbe, ja, jag tycker det också. Finns ju liknande till avgassystem som jag tänkte skaffa. Fick med icke rostfria klämmor till mitt rostfria system sad

Cupra_
23 januari 2017
#991
Som ni vet och förstår så är det ju inte direkt säsong att hålla på allt för mycket med bilen..
Men idag blev jag grymt sugen på att montera sänkningssatsen smile
Jag har bara för lite tid!
I helgen kan det hända att jag får något ryck, men egentligen borde jag kanske vänta tills det blir lite mer vår. I sånna fall måste jag göra det under natten, för sedan jobbar jag i princip 3 veckor i sträck.  Inte kul, men smakar det så kostar det.

Jag har hittat en ny grej som jag starkt överväger att inhandla också:

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-72f0e17b61d2efbeccf9d23a41badb3b.jpg

Det är en DV+ från Go Fast Bits.
Det är alltså ett ombyggnadsset till original dump.
Jag har märkt att vid fullt ladd tappar bilen lite ibland, dessutom är den seg på att ladda upp nytt. Detta ska tydligen bero på att version "D" som sitter i min bil, kan läcka lite. Inte för att den är trasig, utan för att de bara gör det. Dessutom kan den ej öppnas och stängas steglöst som denna, vilket gör att den dumpar allt ladd även om det inte behövs. 1300pix med frakt från England. Bara att handla smile
Har dock hört en del blandat. Övervägande positiva intryck men några har väl haft problem med sina.


Sedan behöver jag en slang från DV till turbo, original ligger inte bra med den nya motorkåpan:

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-9a3def6a916a0f89eb14bc17dc380f3a.jpg
Slangen ligger liksom på kåpan och skaver.
Jag har en känsla att Forge´s silikonslang skulle passa bättre. Den har en något annorlunda form.


Sedan vill jag som sagt ha en oljefilterhållare/lock i aluminium från ECS Tuning.
Varje grej kostar ju en slant, och passaten ska in på en fantastisk service för runt 10K, alla vätskor och filter, därav att man aldrig har någon fritid tongue
Som ni märker så kommer det ju hela tiden nya grejer man vill ha. Nog för att jag i princip alltid jobbar, men.. I sommar blir det i alla fall en riktig semester, första gången sedan 2012 tongue
Senast redigerat av Deception (23 januari 2017)

Cupra_
25 januari 2017
#992
Bestämde mig för att vänta lite med dumpventilen och läsa på lite mer om den först..

Däremot har jag nu beställt en ny slang från den till turbon i silikon så att det lirar bättre med nya motorkåpan smile
Måste bara köpa fler rostfria slangklämmor då original inte är allt för bra.

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
25 januari 2017
#993
Deception skrev:
Bestämde mig för att vänta lite med dumpventilen och läsa på lite mer om den först..

Däremot har jag nu beställt en ny slang från den till turbon i silikon så att det lirar bättre med nya motorkåpan smile
Måste bara köpa fler rostfria slangklämmor då original inte är allt för bra.

Kör på GFB, så slipper du fundera mer över den smile kommer hålla längre än maskin förmodligen

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Cupra_
25 januari 2017
#994
TomBjorklund skrev:
Deception skrev:
Bestämde mig för att vänta lite med dumpventilen och läsa på lite mer om den först..

Däremot har jag nu beställt en ny slang från den till turbon i silikon så att det lirar bättre med nya motorkåpan smile
Måste bara köpa fler rostfria slangklämmor då original inte är allt för bra.

Kör på GFB, så slipper du fundera mer över den smile kommer hålla längre än maskin förmodligen

Lite så jag känner också, har däremot läst lite om folk med K04 Turbo (som jag har) som har haft problem med GFB. Att den har läckt lika mycket som original.. De ska ju ha gjort om den lite på senare tid så den kanske är ok nu?
Har du någon personlig erfarenhet av den?
Senast redigerat av Deception (25 januari 2017)

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
26 januari 2017
#995
Nära vänner som kört med den till både k03 och k04 utan bekymmer senaste åren smile så bör inte vara några problem

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Cupra_
26 januari 2017
#996
TomBjorklund skrev:
Nära vänner som kört med den till både k03 och k04 utan bekymmer senaste åren smile så bör inte vara några problem

Okej, tack smile

Cupra_
28 januari 2017
#997
Ikväll gäller det..

Ska försöka montera sänksatsen ikväll.
Jag har fixat alla verktyg jag behöver (tror jag) och laddat upp med två burkar wd40, en burk bräkleen och lite läsk smile
Måste först åka och tvätta bilen ordentligt och äta lite, sen ska jag ge mig på det. Tror faktiskt att det kan gå riktigt bra, beroende på hur hårt allt sitter fast bara tongue

I värsta fall får jag lossa spindellederna, men med lite tur har jag kommit på ett sätt så jag endast behöver lossa fjäderbenet. Det kommer funka så länge benet släpper nedtill först.. Om jag lyckas så kommer bilder m.m. Sen. smile

10 164 Inlägg
28 januari 2017
#999
Lycka till våld och smörja är väldigt bra verktyg wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Cupra_
28 januari 2017
#1000
Ja det där gick ju åt helvete..

Började i fram. Allt gick bra tills jag skulle lossa kränghämmarstaget. Det satt ju duktigt fast. Hade ingen vinkelslip att tillgå så jag satte ihop allt och tänkte att jag kan fixa det imorgon.

Gav mig på bak istället.
Hade tyckt mig höra nåt konstigt höger bak men inte tänkt på det...
Nåväl. Upptäcker att skölden spruckit sönder vid skruvarna och sitter löst och skramlar. Fan, jaja, bara väck med ok och skiva då.

Nä. När jag får väck oket kommer överraskning nr 1. Mina Redstuff-belägg har slitmaterialet släppt från metallplattan! Troligtvis det som skjutit sönder skölden. Vilken dynga! Jahopp, köpa nya belägg då men det är lugnt, fortsätter med resten tänker jag.
Får bort gamla dämparen och fjädern utan problem.
Lossar ok-fästet för att få väck skölden.. Där har nån riktigt full paellaätare tänkt till (eller packad tysk då det är samma på Audi/VW)..  Man måste väck med navet för att kunna få bort skölden!

Så imorgon ska jag till feltema och köpa avdragare och navnycklar. På måndag måste jag beställa en ny sköld och nu ska jag beställa belägg...

Årets huvudvärk för en sänksats..  Det blir nog bra när det blir klart men jag är lagom less just nu alltså..
Senast redigerat av Deception (29 januari 2017)


Sök