Som ni vet och förstår så är det ju inte direkt säsong att hålla på allt för mycket med bilen..
Men idag blev jag grymt sugen på att montera sänkningssatsen
Jag har bara för lite tid!
I helgen kan det hända att jag får något ryck, men egentligen borde jag kanske vänta tills det blir lite mer vår. I sånna fall måste jag göra det under natten, för sedan jobbar jag i princip 3 veckor i sträck. Inte kul, men smakar det så kostar det.
Jag har hittat en ny grej som jag starkt överväger att inhandla också:
Det är en DV+ från Go Fast Bits.
Det är alltså ett ombyggnadsset till original dump.
Jag har märkt att vid fullt ladd tappar bilen lite ibland, dessutom är den seg på att ladda upp nytt. Detta ska tydligen bero på att version "D" som sitter i min bil, kan läcka lite. Inte för att den är trasig, utan för att de bara gör det. Dessutom kan den ej öppnas och stängas steglöst som denna, vilket gör att den dumpar allt ladd även om det inte behövs. 1300pix med frakt från England. Bara att handla
Har dock hört en del blandat. Övervägande positiva intryck men några har väl haft problem med sina.
Sedan behöver jag en slang från DV till turbo, original ligger inte bra med den nya motorkåpan:
Slangen ligger liksom på kåpan och skaver.
Jag har en känsla att Forge´s silikonslang skulle passa bättre. Den har en något annorlunda form.
Sedan vill jag som sagt ha en oljefilterhållare/lock i aluminium från ECS Tuning.
Varje grej kostar ju en slant, och passaten ska in på en fantastisk service för runt 10K, alla vätskor och filter, därav att man aldrig har någon fritid
Som ni märker så kommer det ju hela tiden nya grejer man vill ha. Nog för att jag i princip alltid jobbar, men.. I sommar blir det i alla fall en riktig semester, första gången sedan 2012