2890
Sök

Ny app som avslöjar civilpoliser...

346 Inlägg
14 januari 2015
Trådstartare
Hello,

Nu har det kommit ut en app till iPhone som heter poliskollen som tar reda på ifall fordonet tillhör polisen eller inte.
Den verkar även kunna ta reda på om fordonet är civilpolis eller inte.

Vad tycker ni andra som har använt sig utav denna app? pålitligt? borde man köpa den? har man verkligen nytta av den?
ja menar, hur ofta sitter man och knappar in regnr på bilar under körning? eller det kanske finns folk som gör det... cool

kommentar?

JFfoto
14 januari 2015
Jag gör de aldrig, knappar in någon regnr alltså, jag kör på magkänsla, får bära eller brista smile

1 938 Inlägg
14 januari 2015
Du kan göra samma sak gratis i vägverkets app, står det polismyndighten som ägare så är det inte så förbannat svårt att gissa vem som äger den.

Forummoderator
9 299 Inlägg
14 januari 2015
Ja jag är osäker på vad jag är mest rädd för. Att torska när jag kör för fort eller bli ihjälkörd av en spoling som knappar på mobilen samtidigt som han (förlåt Evil) kör for fort.

Så mitt svar är "Förihelevete..."

Magkänsla är förövrigt klart funktionellt faktiskt. 25 års fortkörande har resulterat i en bot, laserpicka på dubbelfilig 90-väg där jag tydligen hade kört 101 om jag minns rätt. Däremot har jag känt på mig hundratals gånger att det är en Harry-bil som är ute och åker.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

5 700 Inlägg
14 januari 2015
Bättre hålla koll på vägen och köra lagligt om man är osäker ifall det är en snut man ser eller inte, för inte fan kan man sitta och pilla på telefon när man kör det är ju bara idiotiskt.

Civilbilar brukar vara lätta att känna igen eftersom polisens bilar alltid är nytvättade och civilare har endast 2st extraljus i fronten (om man kan se bilen framifrån dvs).
Sen om man är osäker så är det bara se till att vara laglig just den lilla sträckan det tar att passera bilen.

Annars om man nu bara står still eller är passagerare och bara för kuriosa vill veta om det är en polisbil man ser så kan den säkert vara smidig, men inte värt att betala för om du frågar mig.

#GoodToBeBad
856 Inlägg
15 januari 2015
Ingen mening att köpa en app när "Fordonskoll" från Transportstyrelsen både är gratis och lättanvänd.

naak2803 skrev:
Nu har det kommit ut en app till iPhone som heter poliskollen som tar reda på ifall fordonet tillhör polisen eller inte. Den verkar även kunna ta reda på om fordonet är civilpolis eller inte.

Omålade polisbilar är registrerade på exakt samma sätt som de målade ditona; dvs att de är registrerade på polismyndigheten. Enda avvikelsen jag sett när man kollat upp diverse polisfordon genom åren är vilken enhet eller rotel de tillhör - exempelvis "Spanings- och utryckningsenheten, XX Län".

Men som någon skrev kan man nog rätt lätt tänka sig att en "vanlig" bil som är registrerad på en polismyndighet är en civil spaningsbil... smile

Evildan
15 januari 2015
caromania skrev:
Ja jag är osäker på vad jag är mest rädd för. Att torska när jag kör för fort eller bli ihjälkörd av en spoling som knappar på mobilen samtidigt som han (förlåt Evil) kör for fort.

Så mitt svar är "Förihelevete..."

Magkänsla är förövrigt klart funktionellt faktiskt. 25 års fortkörande har resulterat i en bot, laserpicka på dubbelfilig 90-väg där jag tydligen hade kört 101 om jag minns rätt. Däremot har jag känt på mig hundratals gånger att det är en Harry-bil som är ute och åker.

Du är förlåten av nedanstående anledning.
Tror appsolut inte att du är ute och cyklar, det är med största säkerhet just en han som beter sig på så vis.

10 164 Inlägg
15 januari 2015
vw passat civilare är svåra att se (finns några häromkring som saknar allt vad utrustning och specifika detaljer heter)

Går en jusbrun icke tonade rutor inga extra antenner och inga extraljus det är verkligen civil bil delux. Hade det ej setat två polis klädda i bilen hade jag aldrig trott det var en polis bil. en nyare passat historia.

Som sagt man får köra på känsla hellre tro det är polisen fast det ej är det än tvärt om.

regnummer kan man kolla senare om man absolut måste ha svar.
Senast redigerat av Djo (15 januari 2015)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 januari 2015
Jag kollar vi "kolla regnummer"appen. Även under färd där det tillåts av situationen. Fast man går inte säker. Torskade på narkotikaspanare i en hyrbil. Det rinns inte en App i världen som garderar mot det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

1 938 Inlägg
15 januari 2015
DiwraZ skrev:
Jag kollar vi "kolla regnummer"appen. Även under färd där det tillåts av situationen. Fast man går inte säker. Torskade på narkotikaspanare i en hyrbil. Det rinns inte en App i världen som garderar mot det

Va säger du?! Klart det gör, har du inte sett på filmer eller?

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 januari 2015
Glesmark skrev:
DiwraZ skrev:

Dessutom kan man köra ifrån dem om man är medlem på Garaget.
http://www.dvdklippet.nu/bilder/extrabild_tackforkaffet1.jpg

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
26 363 Inlägg
15 januari 2015
simlar skrev:
Bättre hålla koll på vägen och köra lagligt om man är osäker ifall det är en snut man ser eller inte, för inte fan kan man sitta och pilla på telefon när man kör det är ju bara idiotiskt.

Civilbilar brukar vara lätta att känna igen eftersom polisens bilar alltid är nytvättade och civilare har endast 2st extraljus i fronten (om man kan se bilen framifrån dvs).
Sen om man är osäker så är det bara se till att vara laglig just den lilla sträckan det tar att passera bilen.

Annars om man nu bara står still eller är passagerare och bara för kuriosa vill veta om det är en polisbil man ser så kan den säkert vara smidig, men inte värt att betala för om du frågar mig.

Nåja, finns i alla fall här i stan en svart XC70 som rullar omkring med tre NBB i fronten..så det är inte alltid bara två.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 januari 2015
caromania skrev:
Glesmark skrev:
DiwraZ skrev:

http://www.dvdklippet.nu/bilder/extrabi … affet1.jpg

Ja slickar man vägkanten i 213-214 så är det ju inga problem

1 938 Inlägg
15 januari 2015
caromania skrev:
Glesmark skrev:
DiwraZ skrev:

http://www.dvdklippet.nu/bilder/extrabi … affet1.jpg

Man behöver inte ens va medlem, räcker med en fräck boarder i fram eller bakruta för att avskräcka dom. big_smile

214 Inlägg
16 januari 2015
Ser du en volvo eller saab som du tyxker ser misstänksam ut, har den även något X någonstang i regskylten så är det 70% civilare.

Forummoderator
26 363 Inlägg
16 januari 2015
ReDoZz skrev:
Ser du en volvo eller saab som du tyxker ser misstänksam ut, har den även något X någonstang i regskylten så är det 70% civilare.

Utveckla gärna det här med "X:et"..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 230 Inlägg
16 januari 2015
ReDoZz skrev:

hahaha det där var det sämsta jag hört! varför skulle just civilbilar ha ett x i regnumret? dom flesta som går här i stan har iallafall inget x i sig wink

1 283 Inlägg
16 januari 2015
DiwraZ skrev:

Men dom har väl normalt inte utrustning för att mäta hastighet? När jag vart stoppad av en sådan så hade dom inte ens utrustning för att blåsa. Ej säker på att de va en narkotikaspanare men nån typ av spanbil borde de ha varit me tanke på avsaknaden av sådan utrustning.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
16 januari 2015
Vita_Vargen skrev:
DiwraZ skrev:

Men dom har väl normalt inte utrustning för att mäta hastighet? När jag vart stoppad av en sådan så hade dom inte ens utrustning för att blåsa. Ej säker på att de va en narkotikaspanare men nån typ av spanbil borde de ha varit me tanke på avsaknaden av sådan utrustning.

Dom som satte dit mig fick ta hjälp av en "riktig" civilbil för att stoppa mig. Helt vanlig golf med 2 muppsnutar. Enda bevisningen var deras avlästa hastighetsmätare. Läs gärna min blogginlägg för ett gott skratt

214 Inlägg
17 januari 2015
Här i partille och gbg så har våra civilpoliser alltid något X i regplåten. Dem kommer oftast till racen som var innan men blev även stoppad av polis 2 gånger av både en saab och volvo 70.

Sök