15 januari 2015
Trådstartare
Som rubriken lyder har jag en saab, använde den senast för en vecka sedan, inga fel alls, gick hur bra som helst... ställer bort den cirka 7-8 dagar (köldknäpp -20 nästan hela tiden)...
Nu ska jag flytta den och då när jag vrider nyckeln och ska glöda då varnar den på, Antispinn samt Antisladd ur funktion. och när jag vrider ett hack till på nyckeln då händer ingenting, den drar inte ens runt motorn...
Har bytt till ett helt nytt batterie samt batteriet i nyckeln.
Blir väldigt fundersam då den gick då jag ställde bort den och orörd i flera dagar sen uppstår problem?
Glödlampan lyser inte ens när jag virder på nyckeln.. har en OBD läsare billigare variant som man har till telefonen som funkar klockrent på de bilar jag läst av... den hittar bilen, dock inga felkoder...
Så jag tänkte sista utvägen innan den åker in på verkstad är att höra efter här ifall nån har nått tips som jag kan prova själv..
NOT - Bensinmätaren åkte till en början upp till den nivån som jag ungefärligt har i tanken och sedan ner efter 5 sekunder. Men nu efter några försök att starta så går den inte ens upp.
/Patrik