3286
Sök

Fartkameror kan inte ta kort över 160km/h ??

Svindåre
1 433 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
en kompis sa att kortena som tas över 160 km/h blir för suddiga och att polisen inte kan bötfälla en, för dom ser varken förare eller reg skylt! är det sant tror ni? jag vettefaan om ja ska tro på det, men det låter ju troligt iallafall tongue

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

9 108 Inlägg
9 december 2006
Pröva wink Det där tror inte jag på i alla fall..

Fartdåre
378 Inlägg
9 december 2006
du det finns så många som säger det.
Vissa säger att om du kör över 210 så är du förbi kameran när kortet tas och en massa sånt crap.

TICen är till salu säljs billigt.

3 120 Inlägg
9 december 2006
Provade inte TopGear någon fartkamera, nu behöver det ju inte vara samma modell, men den kunde ta skarpa bilder när man susade förbi i sjukt höga hastigher...

9 108 Inlägg
9 december 2006
RichardC skrev:
Vissa säger att om du kör över 210 så är du förbi kameran när kortet tas och en massa sånt crap.

Vissa säger 210 och vissa säger 160 och jag säger att man inte ska lita på vad folk säger. Vem du litar på är upp till dig. Jag skulle då aldrig i helvete köra i 200 förbi en fartkamera och tro att det är lugnt, vågar du?

viccoA skrev:
Provade inte TopGear någon fartkamera, nu behöver det ju inte vara samma modell, men den kunde ta skarpa bilder när man susade förbi i sjukt höga hastigher...

Japp det var en helt annan modell, men den fick bra kort upp till 260 knyck har jag för mig.

257 Inlägg
9 december 2006
har har hört 130 på dom nya svenska. har skaffat photoblocker för säkerhets skull, infällbar regskylt på G med wink man kan aldrig vara säker utan det.

Fartdåre
378 Inlägg
9 december 2006
MilleN skrev:
RichardC skrev:

Vissa säger 210 och vissa säger 160 och jag säger att man inte ska lita på vad folk säger. Vem du litar på är upp till dig. Jag skulle då aldrig i helvete köra i 200 förbi en fartkamera och tro att det är lugnt, vågar du?

Det är ju det jag menar. Alla säger olika och allt är bara hypoteser ingen som har provat och troligen ingen som kommer prova heller.

TICen är till salu säljs billigt.

Rörpulare
1 453 Inlägg
9 december 2006
Top gear va över 300 strecket om ja inte mins fel typ 320 eller dyligt... va sanslösa km/h iaf! smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

2lateuloose
543 Inlägg
9 december 2006
hur många av kamerorna är på? har gasat förbi dom i sjukt höga hastigheter utan problem.. fast om dom kan ta kort när det är mörkt utan blixt då har jag nog iinget kort kvar

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Svindåre
1 433 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
man läre ju inte vilja prova heller, åker fast i 270km/h å blir av med körkortet... säger att man ville prova bara till polisen smile

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 december 2006
nissan 200sx skrev:
Top gear va över 300 strecket om ja inte mins fel typ 320 eller dyligt... va sanslösa km/h iaf! smile

har också för mig att det var 320. och när man har en sån bil är det troligtvis ganska lätt att identifiera föraren big_smile för det blev bara lite suddigt så man inte kunde se reggskylten men man såg fortfarande personen bakom ratten tongue

401 Inlägg
9 december 2006
vad är en "photoblocker"?

hehe är det en screammask eller? tongue

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

1 926 Inlägg
9 december 2006
detdär är photo blocket http://www.blueride.se/photo-stopper-sp … l?cPath=38

http://www.blueride.se/anti-radar-c-38. … 36d7a75e71 och där är lite annat godis som underlättar att inte åka fast i fartkamror..

c0nne skrev:
vad är en "photoblocker"?

hehe är det en screammask eller? tongue

6 851 Inlägg
9 december 2006
ErskPersk skrev:
en kompis sa att kortena som tas över 160 km/h blir för suddiga och att polisen inte kan bötfälla en, för dom ser varken förare eller reg skylt! är det sant tror ni? jag vettefaan om ja ska tro på det, men det låter ju troligt iallafall tongue

Varför skall man köra så fort?

Svindåre
1 433 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
ErskPersk skrev:

Varför skall man köra så fort?

det är ju folk som gör det hela tiden, var lite realistisk big_smile

227 Inlägg
9 december 2006
Men varför köra så snabbt när det bara är att täcka ansiktet..? Dem måste väl ha fotobevis på föraren om man ska kunna bötafälla..? Det är väl knappast ägaren på bilen som åker dit eller..?

Dum spiro, spero...

401 Inlägg
9 december 2006
kollade lite på den andre sidan du posta och såg "tullkepa" aldrig sett eller hört talas om det?? och av texten som beskrev den förstod jag ingenting? vad gör den för nytta?

If you have a problem,
if no one else can help

Smålänning
7 883 Inlägg
9 december 2006
Vaför köra så fort på en kamerastäcka då? Gasa tills det rasar kan man göra efter, på motorvägen wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 108 Inlägg
9 december 2006
c0nne skrev:
kollade lite på den andre sidan du posta och såg "tullkepa" aldrig sett eller hört talas om det?? och av texten som beskrev den förstod jag ingenting? vad gör den för nytta?

Det är för Stockholmarna som har vägtullar. Kamerorna som registrerar reg.nr där sitter högre upp än vanliga fartkameror.

401 Inlägg
9 december 2006
MilleN skrev:
c0nne skrev:

Det är för Stockholmarna som har vägtullar. Kamerorna som registrerar reg.nr där sitter högre upp än vanliga fartkameror.

ahaa ofasen! tack för svaret smile

If you have a problem,
if no one else can help

Sök