Tycker att du ska hålla dig borta ifrån Volvo 740/940 har själv haft 2 st och tycker att dem är väldigt tråkiga att köra slöa och törstiga, låt mig säga att det känns som att köra en traktor och folk som säger att bakhjulsdriften är ett plus kan jag tyvärr inte hålla med inte alls säkra med deras lätta rövar i kurvor osv och tycker också att dom bilarna är ur tiden haha. Sen Forden och Citroen tycker jag inte heller då de bilar har mer tendens att rosta men vet inte hur nya modeller efter 00 är.
Och Saab 9-3 har ju en konstruktion som en opel i princip och är ändå inte "helt" en Saab.
Tycker därför att du bör köpa dig en fin och lugnt körd Saab 9000 turbo köp ingen utan turbo då dem är törstigare, dom rostar inte mycket förutom på framskärmarna och deras drivlina är bra och startar i princip alltid förutom när DI-kasetten ger upp som folk säger att dem gör ofta men det gör dem inte så ofta som det sägs.
Leta efter en efter 1995 och helst 97-98 för då är det a50 med lite mer exklusiv interiör och exteriör "aero kjolpaket och dimljus ".
Har själv en Saab 9000 a50 och tycker det är en härlig och pålitlig säker bil som är bra under vinterväglag som sommarväglag och den dricker mellan 0.6-0.8 liter milen beroende på körning men i stan kan det gå upp till 0.9-1 liter milen.
Gör om, Gör rätt.
Innan Volvo 850 lanserades tillverkade Volvo endast traktorer.
Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen.