3519
Sök

Var orskar blinkade stereo och extraljus

600 Inlägg
21 januari 2015
Trådstartare
Efter jag testat några gånger så filmade jag o då sjönk spänningen i batteriet till 12.2 innan start, runt 14 på tomgång och 14.2 vid cirka 1900-2000 varv

600 Inlägg
21 januari 2015
Trådstartare
Mack skrev:
ErsdaHL skrev:
CurvaN skrev:
Kass generator ?

hur mäter man ?

Med en multimeter på batteriet när fordonet i fråga är igång.

Mervolic skrev:
Du ställer multimetern på "likström 20 volt", en heldragen linje med streckad linje nedanför. Se bild.

http://svarthaletracing.se/wp-content/u … CF1973.jpg

Ett fulladdat batteri har 12.7 volt, generatorn ska ladda runt 14.7 volt om den är frisk. Laddar den mindre än 13.2 volt så är det dags att åtgärda.

Meaganeowner skrev:
Laddningsregulatorn/kol som håller på att ge upp.

Resultat ovan, batteriet har nån form av indikation men instruktionera på batteriet är bort nött hmm

600 Inlägg
21 januari 2015
Trådstartare
Mattias_Vejdeland skrev:
kasst batteri

kanske.. låg på 12.35 när bilen stått nån timme, starta och på tomgången laddade den 14.4 och efter lite körning med 4x55wxenon +helljus, full spurt på stolsvärme och hyfsad volym låg spänningen på 13.98 på tomgången

600 Inlägg
22 januari 2015
Trådstartare
Bilen stått några timmar låg spänningen på 12.15

2 250 Inlägg
22 januari 2015
Va bra! Då laddar den tydligen för det mesta, precis som jag trodde. Byt kol o regulator. Brukar vara en enhet.

Men Du kan väl köra några hundra mil till, tills du blir stående smile

Vem vet som händer under tiden. Bilen kanske blir snodd, påkörd eller brinner upp. Och då löser det sig ändå.
Senast redigerat av Meaganeowner (22 januari 2015)

600 Inlägg
23 januari 2015
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Va bra! Då laddar den tydligen för det mesta, precis som jag trodde. Byt kol o regulator. Brukar vara en enhet.

Men Du kan väl köra några hundra mil till, tills du blir stående smile

Vem vet som händer under tiden. Bilen kanske blir snodd, påkörd eller brinner upp. Och då löser det sig ändå.

funkar nu när jag bytt batteri! rengjort å finat till jordpunkterna och hivat ner ett 95ah batteri ! smile

Sök