Jag var på höstmarknad på SVIS lagret i Munktorp idag och fyndade,toe stag och undre balk till multilink. Min multilink är ju redan renoverad men reservdelar är ju alltid bra att ha. Plåtdelen/listen mellan framlyktor och stötfångare,(har redan en ny till min bil) plastpanel under stötfångare vänster bak. SidoPaneler i den ovanliga mörkgråa inredningen höger och vänster bak. Nypris då de fanns att köpa på Volvo är 6150 kr st.Jag gav 300 för båda.
Främre fäste för höger bärarm till multilinken. Justerbultar för hjulvinklar till Toe och camber,den nya är till camber justeringen. Jag gjorde ett verktyg för att spänna ihop fjädern tillsammans med bärarmen ,vilket underlättade monteringen av bärarm & fjäder.
Framvagn och bakvagn är färdiga och bilen är nu nere på hjulen. sänkning av nivomat,nedre stötdämpar bussningen på dämparn är utytta till vanliga runda ifrån stel axels nivåmat. nya nedre stötdämpafästen/adaptrar av plattjärn är gjorda som sänker dämparns fastsättning i bärarmen. Taklucka och innertak nu monterat. Ljuddämpning av kupen,detta är utrymmet innanför värmeanläggningen/ECC:n. Tog isär värmeanläggningen/ac:n för att göra rent förångaren till ac:n,MEN den såg inge vidare ut.med tanke på oljefläckar och "skägget" så har vi ett läckage. Tur man spar på div grejor,hade en ny låg på vinden och bara väntade på att bli monterad.
Och där har vi en blivande vinnare ser jag. Djupt imponerad av det skick den kommer att få. Bättre, mycket bättre, än från fabrik. (Italienarna var inget vidare på det där med kvalité om vi ska vara ärliga).
Och där har vi en blivande vinnare ser jag. Djupt imponerad av det skick den kommer att få. Bättre, mycket bättre, än från fabrik. (Italienarna var inget vidare på det där med kvalité om vi ska vara ärliga).
Jag får hålla med om att den blir bättre än från fabrik,och håller även med om att italienarna var inget vidare på kvalitet och noggrannhet.Ta bara en sådan konstruktion med bakre sidorutor först tillverkar dem en ram att ställa rutan i men den är så bristfällig att de måste göra en "hängränna "med dränering att ställa sidorutan och till råga på allt så rostar skiten upp ändå pga att fukten blir stående i konstruktionen.Och sedan rostskyddet i balkar och hålrum....jösses ..skjut mig.