4 februari 2015
Trådstartare
Hejsan, jag köpte nyligen en audi a6 01 kombi och har upptäckt några elfel på den som jag antar är lätta att fixa.
De börja med att efter jag kom hem med bilen så skulle jag hissa ner fönstret på passagerarsidan, som gick lätt att göra. Men sen när jag skulle hissa upp den, så gick det fruktansvärt segt och de var nästan som att felet berodde på att det var för lite ström i batteriet. När rutan hade kommit halvägs så sluta den och började gå ner igen automatiskt.
Så tillslut så fick jag hjälp med att en stod å hjälpte till och drog upp rutan samtidigt som när man höll in knappen. Då gick det...
Och nu har jag upptäckt att helt plötsligt, även fast alla dörrar är stängda, så börjar takbelysningen att lysa. Så jag provade att gå ut å stänga alla dörrar på nytt igen. Och då släcktes den tillslut. Men sen börja det igen efter ett tag när jag väl hade kört en stund så tändes den igen. dock så släcks den när man kliver ur bilen och låser med centrallåset.
kan även tillägga att när man öppnar höger fram och bakdörr så tänds inte lampan alls.
Detta är väl egentligen inget som stör körningen, men vore bara jäkligt skönt att få det att fungera igen.
Hoppas att det är nån som skulle kunna hjälpa mig med detta..
mvh
If it's too loud...
You're too old