3645
Sök

Rymlig bil?

92 Inlägg
6 februari 2015
Trådstartare
Efter att ha letat efter kombi ett bra tag så får jag nog ge mig, och spana in en rymlig halvkombi/sedan el. dyl. V70 ligger för högt i pris, och franskt går bort. Bara fula ök out there!

Så, tips på en rymlig (då menar jag lastutrymme) brumbrum för max 20 lax. Gärna driftsäker! Japanare med schysst rostskydd i den prisklassen, finns det?

5 700 Inlägg
6 februari 2015
Finns nog inte mycket driftsäkrare personbil som går att lasta mycket i än Volvo 245, 745 och 945.
Men antar du är ute efter lite modernare bil?

Isf finns ju första generationen V70 (-98-00) och 855. Dock vanligt med elfel i 850, främst kupéfläkten som brukar rackla.

Vad mer finns det? Hmm, det mesta Japanskt från 90-talet frågan är då om dem är tillräckligt rymliga?
T.ex Subaru Legacy eller Toyota Avensis. Finns ju såklart fler men är vad jag kommer på nu.

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
6 februari 2015
BMW e39 touring får du nu mera för de pengarna, något mer prisvärt lär du inte hitta. Satsa på minst 523

434 Inlägg
6 februari 2015
Mercedes W210 klassen, helt stört med lastförmåga. Tråkigt med Rost bara!

6 635 Inlägg
6 februari 2015
Ford Mondeo 01-07

De/Dem

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
6 februari 2015
Driftsäker rymlig kombi för 20k med hyfsat rostskydd? 945/855/V70 gen 1.

Duger inte Volvo finns väl VW Passat 90-tals, kanske inte lika rymlig dock..

CHEEVA skrev:
BMW e39 touring får du nu mera för de pengarna, något mer prisvärt lär du inte hitta. Satsa på minst 523

Är nog en bra bil men sluttande bakruta har aldrig varit lika praktiskt eller rymligt som Volvos fyrkantiga skåp.

Nöjeskör närproducerat

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
6 februari 2015
_Blue_Speed_ skrev:

CHEEVA skrev:

Är nog en bra bil men sluttande bakruta har aldrig varit lika praktiskt eller rymligt som Volvos fyrkantiga skåp.

Dessa gamla Volvoskåp är oslagbara när man ska lasta mycket eller ha hundburar i dom.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Bondmeckare
246 Inlägg
6 februari 2015
Vettemannen skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

CHEEVA skrev:

Dessa gamla Volvoskåp är oslagbara när man ska lasta mycket eller ha hundburar i dom.

/Benny

Tänk på att 900-serien hade sämre rostskydd under 95-98 jämfört med 91-94. Riktigt bra vagnar i övrigt, riktiga laståsnor och med en lättrycksturbomotor så känns den inte allt för slö.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)

Sök