3564
Sök

Funkar det att testa nåns Box i min V70-99 med startspärr

21 Inlägg
9 februari 2015
Trådstartare
Har en V70-99 med gamla motorn och skulle vilka testa en
Annan
Box för att se om min strular,går det att testa nån bara eller måste det vara exakt samma Box med startspärr mm??

4 468 Inlägg
9 februari 2015
kan inte funka om du har startspärr

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
9 februari 2015
betvivlar att du kan testa en annan..
brukar skicka lite info som är ihop programerad. vad har du för motor?

om du har 140hk så kan du testa en box från en 94:Ans 850
en turbo både ltt/t5 kan du testa med en turbo box från 94-95 850  men dom är inte exakta men startar och går

beskriv gärna ditt problem oxå

Kör fort så hinner inget hända...

14 132 Inlägg
9 februari 2015
zzr94092 skrev:
kan inte funka om du har startspärr

har för mig att om man har lite tur så fungerar det.  ska inte finnas så många olika versioner av immoboxar att man kan ha tur och pricka.

har själv lyckats att använda tändningslås och immobox från en 850 till en v90 och det fungerade trotts att det inte borde.  men ingen garanti på att man kan plocka fram och tillbaka hur som helst

är det en 170hk kan man provstarta med en turbo box från 850 om man har tur slår den igång. men det är inte förståndigt att hålla på och flytta runt boxar hur som helst för det kan skada bilen om man har otur men turbon och glt har samma styrsystem från 96
om man har enkelbox på glt

men ett jävla drabbel att hållas med. väldigt ovanligt med styrbox problem på volvosar rent allmänt

297 Inlägg
9 februari 2015
körde 850 box i min gamla v70, funkade perfekt. Funkade dock inte att sätta v70 box i 850 då gick startspärren i.

21 Inlägg
9 februari 2015
Trådstartare
Såhär ligger det til, jag lämna in bilen för kopplingsbyte och packningar bakom svänghjul mm, när jag fick tillbaka bilen lös motorlampan och den angav kamaxelgivaren SIGNAL SAKNAS ELLER FELAKTIG, dom sa ba byt givaren så slocknar lampan, men betvivlade att min skulle va sönder så jag bytte iallafall, symptomen jag hade när jag hämtade bilen var att tomgången pendlade neråt å snabbt upp till normalt och närmar startar bilen så hör man att den inte tänder normalt den slår ju nästan igång motorn,

Men som sagt jag byte givaren sen byte jag impulsgivaren,tomgångs motorn, givaren för "lmm" endå kvar står alla problem

Så misstänker kabelbrott eller kanske nått med boxen?

Har en V70-99
144hk
B5252s med gamla motorn,
Tidig 99 så

21 Inlägg
9 februari 2015
Trådstartare
Även att ovan säger Låg spänning för batteri, kollade upp generatorn med för trodde den va dålig men den laddade okej

21 Inlägg
9 februari 2015
Trådstartare
Ovan= obd:n, jävla autospell på telefonen

14 132 Inlägg
9 februari 2015
garanterat inte boxen.. men ta en box från en 94-95 850 140hk men det är knappast det problemet.

låter märkligt att den lägger en sån kod efter att ha rivit ner lådan.  ska vara duktigt korkad om man är på elsystemet på dom där vid ett kopplingsbyte.

dom har inte varit på kamremmen?

låter mer som ett sånt problem.  eller skadat svänghjulet.  hade inte svänghjulet varit stiftat så hade man nästan kunna tro att dom satt det fel smile

21 Inlägg
9 februari 2015
Trådstartare
Vovo sa att eftersom dom lyfte subframen så kan det blivit kabelbrott eller nån skadad kabel
Eftersom kamaxelgivaren gav fel signal/saknas och sen samma på tomgångsmotorn och lmm så trodde dom att eftersom allt går genom varann så kan ett signal fel leda till att resten får dålig info, den dricker soppa och luktar som fan från avgasröret

21 Inlägg
9 februari 2015
Trådstartare
Ne inte rört kamrem så ja vettefan, hörde nått om nån extra givare vid svänghjulet med men vet inte om man ser den när man öppnar huven

21 Inlägg
9 februari 2015
Trådstartare
På vilket sätt kan svänghjulet vara skadat? Den går till 98% bra medans man kör å stannar vid rödljus då börjar tomgången pendla neråt men motorlampan går inte släcka , provade hos Volvo med dom sa bara bestående fel så den tänds direkt

Sök