11 februari 2015
Trådstartare
Tjena! Jag är både ny här på forumet och helt grön när det kommer till bilar, men alla var väll nybörjare nångång!
Har införskaffat mig en saab 9-5 Aero (2003) och vill byta stereo på den, då jag är ute efter usb/aux ingång.
Jag tycker dock det verkar bli riktigt dyrt, men det är kanske helt normalt att det kostar såhär.
Jag tänkte köpa den billigaste dubbdeldin stereon från brl, kostnad ca 1000kr.
Sen måste jag ha en "monteringsram" för ca 1000kr.
Sen någon form av adapter för runt 500kr för att det ska passa.
sen sa dom att jag behöver ännu en adapter för att ljudet inte skulle bli "för högt" vid låg ljudnivå. Fick inge pris på det, men skulle tippa på att den inte är billigare än den andra adaptern så låt oss säga 500kr.
Nu är vi uppe i 3000kr, sen sa dem att det va väldigt klurigt med att koppla in, (han pratade på om att klippa kablar osv, så han rekomendera att dem skulle få göra det; ca 1000kr;
Nu är vi uppe i 4000kr.
Och om jag vill att mina knappar på ratten ska fungera, var det ännu en pryl för 1000kr.
Så för 5000kr får jag det jag vill ha i min bil, och då kostade bara den stereon jag ville ha 990kr från början..
Några tips på hur jag kan dra ner på kostnaderna? (jag vet, det är billigare att göra det själv, men jag är helt grön)