22 februari 2015
Trådstartare
Hej!
Jag har en:
VW Caddy 1,9 TDI År: 2002 Motorkod: ALH.
Jag har gjort:
Bytt kamremssats, drivremssats och installerat motorvärmare & kupévärmar uttag.
Efter att ha installerat allt detta efter konstens alla regler så startade inte bilen. Startmotorn bara drog och drog. Efter det så kopplade jag bort ena spridarröret, vred om nyckeln och fullgas så luften skulle åka ut ur bränslesystemet.
Jag skruvade tillbaka spridarröret och vred om nyckeln igen, bilen startar och jag kör en testrunda på 500 meter. Efter 250 meter så börjar motorn pluttrar, den varvar inte ut och det ryker jättemycket bakom den.
Jag kör tillbaka till verkstan, ber en polare kolla på den genomskinliga slangen som går mellan bränslefiltret och dieselpumpen när jag startar motorn, motorn pluttrar och när jag ger lite gas så ser man en massa stora luftbubblor i den genomskinliga slangen.
Jag körde 500 mil innan kamremsbytet, inte det minsta problem med motorn, de första 250 metrarna efter rembytet gick den klockrent.
Jag hör inget surr från pumpen i tanken men reläet under ratten som styr bränsletanken klickar när jag vrider på nyckeln.
Varför får jag luft till bränslepumpen i motorrummet?
Vart kommer jag åt EL-sladdarna till pumpen i tanken och vart sitter pumpen till tanken?
Riktigt tacksam för hjälp! Finns bilder om det behövs!
Senast redigerat av Bumba (22 februari 2015)