3258
Sök

Bil att pendla till skolan i 50-80k diesel minst 240hk

Evildan
6 mars 2015
marcus80 skrev:
http://youtu.be/o1eHKf-dMwo

Delbar tråden får mig bara tänka på det här....

Ska genast se hela, återkommer kl 07:49 lördag.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
6 mars 2015
marcus80 skrev:

Eller denna: https://www.youtube.com/watch?v=T8r3cWM4JII

Hur som helst har tråden spårat ur fullständigt och låses därmed

Tråd låst /Självutnämnd moderator

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 192 Inlägg
6 mars 2015
Skummade igenom tråden och tydligen är du ju ute efter en fet bil att visa upp dig, som även går fort och billigt. Spara pengarna och köp en Toyota Celica! Galet snygga och går tillräckligt fort.
http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 21&w=3

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
6 mars 2015
Cracksoup skrev:
Skummade igenom tråden och tydligen är du ju ute efter en fet bil att visa upp dig, som även går fort och billigt. Spara pengarna och köp en Toyota Celica! Galet snygga och går tillräckligt fort.

en lite nyare celica är faktiskt ett bra tips smile

Forummoderator
17 996 Inlägg
6 mars 2015
IceEyes skrev:
marcus80 skrev:

På tal om att spåra ur... Sällan skrattat så mycket som åt de senaste "fina" Videos som lades upp... MEN TS har en rätt att försvara sig så håller tråden öppen till imorgon. Sen får vi se.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 948 Inlägg
7 mars 2015
Hybridsmurfen skrev:
CHEEVA skrev:
kan ju börja med att gratulera ts till den väldigt bra lönen ! 22 efter skatt är inte dåligt smile

då får man ju även räkna in att ts går i skolan på 100% ? gissar då på att han inte jobbar mer än MAX 50% ?
19år gammal med en lön på 22 000 efter skatt när man jobbar halvtid är inte dåligt. Vad jobbar du med ? smile

Som många sagt innan köp en fräsch bil, med den lönen så antar jag att du har råd att spendera mer än 80 000 på en vettig bil

398´000:- INSATT på konto eftter skatt på 17 månader ger en bruttoinkomst på 45´447:- per månad. Inte dåligt för en herre som går i skolan och har föräldrar som jagas av fogden...

Roligaste tråden på länge.

Nu är det egentligen inte mening att hacka på dig.... meeeeeeen.... big_smile

Kolla datumen på hans bilder - inte 17 löningar utan 18.
398/18 = 22,1k för att tjäna det netto krävs en bruttolön på 29,5k

Om man som du säger har en bruttoinkomst på 45 448 sek i månaden så får man netto ut 30 846 sek
Vet inte hur du räknat... men du kanske ska höra med lönekontoret på ditt jobb om dom drar så mycket skatt för dig wink

Och som sagt... jag har nog satt in 200k på mitt sparkonto senaste året... men samma pengar har ju först gått in på mitt vanliga lönekonto, sen har dom ju även försvunnit tillbaka till lönekontot och på så sätt har det ju satts in MER PENGAR ÄN JAG TJÄNAT på mitt lönekonto... har nog satts in allafall 50% mer på mina konton än jag tjänat genom att man bara har plockat pengar imellan....

Jag hoppas ts köper någon riktigt dyr bil snorbilligt så vi får följa honom här på på forumet när han postar gråt-trådar om hur han blivit lurad och nu inte har råd att ens få felen diagnoserade big_smile

7 393 Inlägg
7 mars 2015
Hybridsmurfen skrev:
IceEyes skrev:
marcus80 skrev:

På tal om att spåra ur... Sällan skrattat så mycket som åt de senaste "fina" Videos som lades upp... MEN TS har en rätt att försvara sig så håller tråden öppen till imorgon. Sen får vi se.

nej låt den vara öppen wink jag har ju skaffat chips till i eftermiddag smile

945 Inlägg
7 mars 2015
granadadr skrev:
Hybridsmurfen skrev:
IceEyes skrev:

nej låt den vara öppen wink jag har ju skaffat chips till i eftermiddag smile

Haha lol

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 mars 2015
Cracksoup skrev:

En halvgammal tysk med mer än 25.000 mil på mätaren som dessutom förmodligen är ganska kosmetiskt sliten är fan inget att visa upp sig i. Det är bara att vilja men inte kunna. Ditt tips om celican är ju 100ggr bättre. Eller en Honda CTR. Blir nog snabbt både coolare hos brudarna vid donken och trevligare för plånboken.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

414 Inlägg
8 mars 2015
På din lista hade valt en Audi A8 3d/4E som karossen heter. Sjukt mycket bil för pengarna, och relativt låga ägandekostnader. Skulle dock valt en 4.2 V8 bensin före 4.0TDI

Hade själv en A8 4.2 04 när jag var 19år och mer gasglad, så länge den fungerar så är den ganska billig att äga, dricker dock en del på kortkörningar samt aggressiv körning.
Har du tur och hittar ett exemplar som inte rasar samman så har du en maxad bil för en spottstyver. Riktigt trevligt med Quattro och höjbar luftfjädring på vintern, och för dig som kör mycket motorväg är det den perfekta kryssaren som ligger klippstabilt även i 250km/h

796 Inlägg
9 mars 2015
Ni som sitter o gnäller på TS kan ju ta en ordentlig titt på vad nu själva skriver.. Det är inte TS som har fått denna tråd att spåra ur!

Plötsliga påhopp av människor som egentligen inte har ett smack att göra med hans ekonomi och privata livssituation!?

Jag är ganska säker på att killen ville ha förslag på dieselbilar och inte har tänkt att han ska bli påhoppad med massa skit om troll, mc donalds och pappas pengar osv...

Skulle ni vilja att jag satt o sade samma sak till era barn om dom skulle hänga på garaget och ha frågor om bilar?

Jag kör en 540 från 1994 med 33k mil på mätaren.. får ut 16k i månaden.. Är jag sjuk i huvudet då? Får nog sälja den o köpa en golf då..

Skärp er och föregå med gott exempel.

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Forummoderator
26 339 Inlägg
9 mars 2015
Jag hade varit väldigt nöjd med 16 000 riksdaler i månaden..inte för att det har så mycket med ämnet att göra dock.

Frågan jag ställer mig till TS är dock; varför skall fordonet i fråga ha minst 240 dieselhästar?
Ganska många ändå vettiga alternativ försvinner ju bara på grund av den punkten.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 948 Inlägg
10 mars 2015
Hasselstrom skrev:
Ni som sitter o gnäller på TS kan ju ta en ordentlig titt på vad nu själva skriver.. Det är inte TS som har fått denna tråd att spåra ur!

Plötsliga påhopp av människor som egentligen inte har ett smack att göra med hans ekonomi och privata livssituation!?

Jag är ganska säker på att killen ville ha förslag på dieselbilar och inte har tänkt att han ska bli påhoppad med massa skit om troll, mc donalds och pappas pengar osv...

Skulle ni vilja att jag satt o sade samma sak till era barn om dom skulle hänga på garaget och ha frågor om bilar?

Jag kör en 540 från 1994 med 33k mil på mätaren.. får ut 16k i månaden.. Är jag sjuk i huvudet då? Får nog sälja den o köpa en golf då..

Skärp er och föregå med gott exempel.

Lugn lugn... vi försöker bara få ts att inte köpa en bil han egentligen inte har råd med... sen handlar det ju även om hur mycket pengar man är villig att lägga sin bil. Vad vi försöker säga är att söka på en bil med stor 6a eller v8 på blocket och sen sortera på "billigast först" inte alltid är det bästa rent ekonomiskt.

Angående hans "privata ekonomi" så var det han som tog upp det så beskyll inte oss andra för det.

Ditt bilval är väl ganska bra med tanke på din inkomst? Antar att du inte kör 4000 mil om året?

#GoodToBeBad
856 Inlägg
10 mars 2015
Hasselstrom skrev:

Är du trollets farsa? Skulle förklara varför du blir så upprörd...

Men kort och gott, ja - det skulle jag vilja att du och andra gjorde. Om mina barn ställer likadana frågor som TS, eller rätt ut sagt för lika korkade och omogna resonemang - har du min fulla tillåtelse att med skrivet ord tillrättavisa de. Ställer de sådana frågor och svarar så uppenbart idiotiskt när folk som har koll ber de tänka om så har jag troligen misslyckats fatalt med uppfostringen...

Denna tråd är inte första gången som någon ber om råd inför ett bilköp, men det är rätt ovanligt att folk inte tar åt sig det som skrivs på ens frågor.

[EDIT]
Man ska heller inte räkna med att (oavsett vad grundfrågan är) svaren kommer spegla grundfrågan på ett öppet forum. Skapar jag en tråd i ett forum som lyder "Hur skapar jag tredje riket?" kan jag nog räkna med att en hel del inte kommer svara på den egentliga frågan, utan istället rätt friskt ifrågasätta, häckla och kalla mig för troll. Nu överdriver jag för att du tydligt ska förstå, men ändå.

http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/699/internet-serious-business.jpg
Senast redigerat av Squidspeed (10 mars 2015)

82 Inlägg
10 mars 2015
Squidspeed:

Hahahaha är du trollets farsa? big_smile HAHAHAHAHA måste vara det roligaste jag läst på länge.

För övrigt håller jag med till 100% Skulle mina barn skriva något sådant så ere nånting fatalt som missats i uppfostran...

Man kan inte baka en kaka utan MYCKET DEG!

Forummoderator
17 996 Inlägg
13 mars 2015
Squidspeed skrev:
Hasselstrom skrev:

Är du trollets farsa? Skulle förklara varför du blir så upprörd...

Men kort och gott, ja - det skulle jag vilja att du och andra gjorde. Om mina barn ställer likadana frågor som TS, eller rätt ut sagt för lika korkade och omogna resonemang - har du min fulla tillåtelse att med skrivet ord tillrättavisa de. Ställer de sådana frågor och svarar så uppenbart idiotiskt när folk som har koll ber de tänka om så har jag troligen misslyckats fatalt med uppfostringen...

Denna tråd är inte första gången som någon ber om råd inför ett bilköp, men det är rätt ovanligt att folk inte tar åt sig det som skrivs på ens frågor.

[EDIT]
Man ska heller inte räkna med att (oavsett vad grundfrågan är) svaren kommer spegla grundfrågan på ett öppet forum. Skapar jag en tråd i ett forum som lyder "Hur skapar jag tredje riket?" kan jag nog räkna med att en hel del inte kommer svara på den egentliga frågan, utan istället rätt friskt ifrågasätta, häckla och kalla mig för troll. Nu överdriver jag för att du tydligt ska förstå, men ändå.

http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/ori … siness.jpg

Lustigt, tänkte precis likadant... Men hur har TS tänkt sig för budget? Jag antar att han inte läser Ekonomi...
- Diesel
-Försäkring
-Service
- Rep

Osv... Siffror tack!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

377 Inlägg
13 mars 2015
Mack skrev:
Jag hade varit väldigt nöjd med 16 000 riksdaler i månaden..inte för att det har så mycket med ämnet att göra dock.

Frågan jag ställer mig till TS är dock; varför skall fordonet i fråga ha minst 240 dieselhästar?
Ganska många ändå vettiga alternativ försvinner ju bara på grund av den punkten.

Väldigt nöjd var väl att ta i. roll

Forummoderator
17 996 Inlägg
13 mars 2015
-jimmy skrev:
Mack skrev:

Han var uppenbart ironisk. Åter till ämnet.

Forummoderator
26 339 Inlägg
13 mars 2015
Hybridsmurfen skrev:
-jimmy skrev:
Mack skrev:

Han var uppenbart ironisk. Åter till ämnet.

Faktiskt inte.
Men nog om detta nu.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
18 mars 2015
Grannen brukade köpa billig diesel. Det slutade med haveri.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Sök