Klockan 22.30 på kontoret igår kom fick jag för mig att åka till garaget och börja byta interiör på bakluckan. Men det gick snabbt över till att byta hela innertaket.
När klockan blev 12 på natten så hade jag monterat ner hela taket och stolpar, började då fundera över varför jag börjat med det så sent... Men skam den som ger sig. Klockan 02 var allt monterat och jag kunde äntligen åka hem.
Ett par plastbitar saknades (luckor/lock) samt Airbag märkena var fula, så ska beställa nya såna.
Efter att ha svurit högt när jag försökte få upp hela taket själv, satt en skruvmejsel i fingertoppen (sen satte jag på mig handskar...), kunde jag konstatera att det blev rätt schysst med svart tak ändå. Känns luftigare med grått, men bra mycket snyggare med svart.
Nu får vi se hur mycket mer jag kommer hålla på mer med denna bil, är lite inne på att byta ut den mot en lite större och bekvämare bil. Närmare bestämt en A6 eller 5-serie. Som BMW fanboy tar det dock emot att byta märke.
De gråa bitarna ser bra trötta ut i jämförelse.
Var bra att ha en uppsättning likadana delar bredvid så jag kunde se vart det satt skruvar och clips.
De här bitarna hade jag inte fått i svart, så det måste ju fixas.
Bakluckan klar, innan den dumma idén att börja riva resten hoppade in i huvudet. Det gick väl för fort, ville inte åka hem riktigt än...
D stolpen var väl bökigast, clips och skruvar åt alla håll.
Kan inte vara en slump att luckan till skruvarna även fungerade till att hålla nere handtaget, så det gick lättare att skruva i och ut.
Alltid spännande att jobba runt Airbags.
En sak jag inte tänkte på innan jag började igår var att bältena går genom B stolpen, lyckades skruva bort det från stolen. Efter att ha bänt bort en plastbit på stolen för att komma åt skruven.
Känns som att ha en ny bil igen.