Fitttim skrev:
it_mutt skrev:
Fitttim skrev:
Hejsan. Har köpt en Passat som jag ska hämta om några dagar. Jag kommer inte klara mig många dagar utan AUX i bilen så nu sitter jag och funderar på lite saker. Dels stereo, det lutar mot en Dubbeldin. Har funderat på denna eller liknande.
http://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood-d … nyhet.htmlSen funderar jag på vad jag kommer behöva köpa till förutom stereo. Antagligen annat kablage och kanske annan ram? Någon som har bytt och kan säga direkt?
Annars får jag ta mig upp till BRL och höra med dem!
MVH.
Om du "bara" jagar aux, kan du ju beroende på stereomodell köpa en aux/sd/usb/bt-adapter och plugga in.
Grejjen är den att du ändå får lägga ut runt 1-2 tusen kr! för att koppla in aux alt iphone på original stereon. Då köpar jag hellre lite dyrare grejjer med fler funktioner!
Nej, verkligen inte. Har du ex.vis en RCD300/310 eller 500/510 köper du en adapter för under 1000:- och det är inom Sveriges gränser. Än billigare (kvalitetsmässigt säger jag inget) på ebukten.
Då får du; BT (för att ringa eller spela musik), AUX och USB-anslutning.
- - Edit - -
För under 1200:- får du, utöver det, dessutom SD-uppspelning samt laddning och uppspelning från iPhone (4S och äldre dock)
Senast redigerat av it_mutt (11 mars 2015)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!