2 april 2015
Trådstartare
Hej mitt slutsteg har börjat med att gå in i safe mode när man höjer volymen.. Har haft ljudet inkopplat i 3-4 år i denna bilen och 2 år i en annan bil så prylarna är inte jätte nya.
Jag har ifrån stereon 2st lågnivå kablar och en remote går iväg till ett slutsteg i skuffen, slutsteget matar sedan ena framdörren på kanal A och den andra framdörren på kanal B och sedan en baslåda på kanal C.
Jag haft lös stereon och kollat och där bakom ser allt okej ut, även kollat jorden till steget och kopplingarna på steget samt baslådan. Det jag inte tittat på är kopplingarna på de främre dörrarna samt plus kabeln.
Jag sökte lite förut och då verkade det vara glappa kontakter som de flesta skrev att man skulle leta efter, men även fått fram om signal jord osv..
Kan man lossa en högtalare i taget ifrån slutsteget och sedan testa om det funkar, eller måste jag in i dörrarna och kolla? Hur felsöker jag signaljord? Och hur kollar jag plus kabeln? Tycker att om steget går in i safe mode bör det ju fortfarande ha ström?
/Tobbe