3milius skrev:
Ingen snabb motorvägskryssare?
Gamla amerikanska bilar klarar av 110km/h alldeles galant,om man nu inte har grått hår och ligger och såsar i 80 blås för att man inte kan hantera en automobil i högre farter, men det har ju ingenting med bilen att göra. Vore det så så skulle det snarare vara Mustanger med bagageräcken och navkapslar som inte klarar av högre farter än 80.
Det är väl få bilar som inte klarar av motorvägshastighet,
de äldsta bubblorna bland annat, och Citroën 2CV.
Det som är absolut jobbigast med längre sträckor är sofforna,
om du har dålig rygg så är det inget för dig, det gör ont efter några mil,
komfort i stil med stöd för ryggen finns inte.
Impala är en dussinbil och allting finns nyproducerat.
Autotec i Västerås hade inte generatorrem till min smallblock men det kunde däremot Mekonomen ta fram en som passar. Chevrolet smallblock-bilar är pålitliga. Kör mitt på dagen om du ska köra 40 mil, så bildelsförsäljarna har öppet.
Kör med blyersättning, tills du skaffar toppar som är anpassade för blyfri bensin.
2-takts olja brukar man kasta i wankelmotorer, inget som du behöver.
Vanliga fel? Kolla så all el funkar, funkar den inte så är det bara köpa ny härva, finns överallt,
men drygt att inte ha lysen på vägen hem.
Rost är ett vanligt fel. Ett annat vanligt fel med Impala är ägare som gillar att klä sig i skinnväst och inget annat på helgerna och hoppa in bakluckan och montera varningstejp längs sidan.