frasse4 skrev:Hybridsmurfen skrev:torsen skrev:Fossilbilen kommer aldrig att slås ut av el/hybrider. En skatteteknisk modenyck som etanoldrift.
Dels för att fossilbilarna förbrukar allt mindre bränsle och att man inom en snar framtid kommer kunna framställa syntetisk bensin/diesel.
Dels för att det inte existerar så mycket tungmetaller som krävs för att framställa de dyra, känsliga(kyla & värme), och miljö samt arbetsmiljöfarliga batterierna/ackumulatorerna.
För närvarande är det till stor del barnarbete att i fattiga/underutvecklade länder att söka tungmetallerna.
Eftersom kärnkraft enligt vissa kretsar (vänster-/miljömuppar) är farligt så återstår endast att elda brunkol, med de emmisioner som alstras, i överskådlig framtid.
Sol- och vindkraft kommer aldrig att kunna producera den mängd elenergi som krävs som för att ersätta fossilbilarnas allt mindre förbrukning av flytande bränsle.
Härutöver, men det hör inte hit, hur kan någon med normala vomeringsreflexer köpa en Prius.
På den nivån äter man väl tång och klär sig i sjögräs samt bor i vasshyddor.
Sådana här inlägg är bara för söta... Snacka om att missa bussen! Nu är det läggdags men lär återkomma i frågan... Under tiden kan du leta upp källor på dina åsikter.
Varför startar du en tråd där du frågar vad folk tycker om en fråga och sedan hånar du deras åsikter?
Varför tror du att den citerade skribenten ges en dylik reaktion?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p4202327
Inlägg #66 där jag ger min syn gällande beteende hos dom som har svårt för att det finns dom som gillar bilar som avviker från "normen" och i detta fall Prius.
Förutom att vi i tråden konstaterat att det finns mycket pengar att spara på att köra Prius har vi även upptäckt ett återkommande beteende hos så kallade Priushatare.
Dessa vräker ur sig än den ena än den andra flosklen utan att sedan kunna påvisa riktigheten i vad dom skrivit för att enligt god tradition istället gå över till att ändra på förutsättningarna för den av dom själva startade diskussionen.
Denna som senare alltid utmynnar i regelrätta påhopp gällande motståndets smak eller sexualitet.
Mitt förstånd säger mig att dylika individer är fullständigt meningslösa att försöka föra en konkret diskussion med då deras agenda verkar vara att enbart misskreditera något som dom i regel inte har någon kunskap eller erfarenhet om vilket dom gärna själva påvisar med just sina floskler och känslomässiga antaganden. Inte helt olikt en onykter tonåring som får svar på tal, då tas offerkåpan på direkt utan någon som helst förståelse att om man vräker skit på någon med ett kränkande språk så vräker opponenten givetvis skit tillbaka utan då grinas det istället över att man känner sig kränkt eller hånad.
Mig veterligen har varken jag eller någon utav de andra skribenterna i denna tråd som försöker påvisa både de ekonomiska såsom de miljömässiga fördelarna "flinged shit" mot någon som inte själv har utryckt sig ohövligt eller även kränkande.
Har någon en annan åsikt var då så vänlig att länka in var detta skett i tråden, och glöm för all del inte att bifoga texten som det svaras på.
För övrigt tycker jag att det är ynkligt att inte kunna ta till sig information utan istället svara avvikande med ytterligare floskler.
Senast redigerat av Evildan (16 april 2015)
0
0
0
0