Har under en längre period haft funderingar på ett till projekt. Ett sånt där som kan stå tills man har tid, ork och pengar över att göra ett ryck lite ibland bara och så får det bli klart när det blir klart helt enkelt. Höll på och spekulerade på allt mellan någon form av turbo-konverterad BMW, till en V8-bestyckad 245'a eller varför inte något amerikanskt?
Men så dök det upp en billig C70 på blocket. Väldigt billig faktiskt. Efter en tids velande så vart jag övertalad av garagegrannarna att slå till. En kall vinterdags hämtade en mörkblå C70 2,4T. Absolut inte vad jag hade tänkt mig, men jag har ju velat ha en C70 i många år. Var ju inne på att köpa en för några år sedan, men då vart det en S60 istället eftersom jag då ansåg att det skulle vara för opraktiskt med en coupe till vardags.
Så såg det ut under huven när den väl kom in i värmen. Inte så mycket att orda om egentligen. En helt vanlig 2,4T men med öppet filter i alla fall
Kommer a-l-d-r-i-g att förstå varför folk valde denna inredning... *ryser* Det må vara skinn, men färgen... Så inredningen måste ut. Det måste finnas svarta i bra skick istället att få tag i
I stort sett direkt efter att den plockats hem så började den rivas ner.
Nu har ju projektet inletts med mer entusiasm än planering. Men några saker är spikade:
*Ny inredning, helst svart
*Nya fälgar som redan köpts men vilka det är får vara hemligt ett tag till
*Omlackering
*Sänkning