Hej! Hur är kraftig är spänningen ut från tändspolen (hur många tusen volt?) Om du inte har gnista på stiften så ligger felet i tändkabeln från spole till fördelarlock! Eller att samtliga tändkablar inte funkar (inte särskilt troligt).
Jag vet inte spolens spänning men har bytt samtliga tändkablar.
Nu har jag inte mätt resistans i en rotor som jag lovde. Men jag ser inget anledning till att det skulle vara 1000 ohm genom den. Har du en annan att testa med? Sitter kolstiftet där det ska i locket?
Är ganska säker på att det ska vara ett kohm i rotorn. Har testat med tre lock totalt, utan framgång.
Ohm motståndet finns ju alltid i någon form men som föregående sa: Det skall väl knappast vara resistans i rotorn?
Jo, det ska vara ett kohm. Det var kamremsinställningen som orsakade problemet.
Intressant, just 1k ohm också? Varför skulle det vara sånt motstånd där?
Ingen som helst aning; är helt grön på allt som har med elektronik att göra men gissar på att det har att göra med den höga spänning spolen genererar. Har haft med mig multimetern och mätt på lite olika och 1000 ohm är det som gäller. Därutöver kan jag också konstatera att diverse bilreservdelshemsidor uppger 1000 ohm.