Efter mycket envishet med två kolvar kvar som sitter fast, och en som går lätt lyckades jag till slut komma åt de två kvarvarande turbinskruvarna. Detta genom att lossa vevstakarna från veven och låta de hänga i kolvarna och sen trixa lite fram och tillbaka, gick till slut då de kvarvarande kolvarna som tur va sitter rätt långt upp 😀
När dom va loss va de bara lirka ur motorn, och de är ju lätt att förstå att folk gärna kapar upp fronten, jäklar va trångt de va mellan växellådan och frontplåten. När andra motorn ska i monterar jag utan remskivan 😀
Men med lite milt våld gled den iallafall ur, inte fan hade jag trott de skulle va trängre på dessa än på exempelvis Audi 80/urquattro m.m. Men de va det, de vet jag nu
Nu är motorn vilket fall äntligen ur, och ligger på pall framför bilen. Återstår att kolla den sen framöver, för att se om den är värd att renovera eller ej. Vore kul om de gick. Men nu blir de istället att gå igenom andra motorn som sitter i stativ och sen hänga i den 👍