Vet egentligen inte om jag tycker de är jättesnyggt. Men de är ovanligt 😊 Kom över två nya reflexramper för 100/200. Ett kul tillbehör från tiden då bilen va ny 😊
Vet egentligen inte om jag tycker de är jättesnyggt. Men de är ovanligt 😊 Kom över två nya reflexramper för 100/200. Ett kul tillbehör från tiden då bilen va ny 😊 http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg
Tjaa:) Jag tycker du ska köra med reflex rampen bak, blev riktigt snyggt och så är den ganska ovanlig kan jag tänka mig:) grymt prjekt:)
Hur löser man nummmerplåtsplacering? Finns det uttänkt lösning som tillbehör eller blir det egen konstruktion då isf? Kul bil och ska bli intressant att följa. Många lycka till!
Vet egentligen inte om jag tycker de är jättesnyggt. Men de är ovanligt 😊 Kom över två nya reflexramper för 100/200. Ett kul tillbehör från tiden då bilen va ny 😊 http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg
fick tag i en reflexramp med till min bil. men den blev hängandes på väggen med ledlister istället
Hur löser man nummmerplåtsplacering? Finns det uttänkt lösning som tillbehör eller blir det egen konstruktion då isf? Kul bil och ska bli intressant att följa. Många lycka till!
De blir att hitta på en egen lösning, kommer göra en enkel variant som inte gör någon åverkan på bilen och att jag smidigt kan återställa till original 😊
pukan2 skrev:
följer detta.
Kul 👍
Fiesta_Racing skrev:
Jonta skrev:
Vet egentligen inte om jag tycker de är jättesnyggt. Men de är ovanligt 😊 Kom över två nya reflexramper för 100/200. Ett kul tillbehör från tiden då bilen va ny 😊 http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg
fick tag i en reflexramp med till min bil. men den blev hängandes på väggen med ledlister istället
Jag planerar att göra en lösning där jag hyfsat enkelt kan återställa till original så jag kan växla lite där i mellan 😊
Satt på EBay och letade delar till mitt caferacer bygge (motorcykel alltså) och fick syn på denna. Bluetooth, USB, SD-kort, AUX och givetvis FM. Allt detta för inte ens 200kr fraktfritt från Kina. Givetvis får man ju säkert vad man betalar för men nu har jag inte direkt nå krav på ljud i denna bil. Vill bara ha bort kassettspelaren och ha bluetooth istället. Ska ta och koppla in den snart och se hur den funkar 😊
Har haft lite fullt upp med andra projekt senaste tiden ( byggt om min bruks Caddy och byggt Caferacer av en Yamaha XJ600). Men nu blev de äntligen lite tid över för denna.
Motorblocket slipat och målat, tråget blästrat och pulverlackat i svart. Motorfästen m.m. pulverlackat i grått. Nya packningar, packboxar m.m.
Nu med detta gjort kunde jag igår hänga tillbaka motorn 👍
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Har lite kvar att göra till provstart, men nu är iallafall ny kamrem, vattenpump, tändstift m.m. på plats även fått dit grenrör och nya packningar till det. Återstår att få dit turbo, insug, främre rör och lite el med mer, men hoppas kunna provstarta i veckan 😊 Fick även hem fyra nya strålkastare som jag hittade på eBay. Inte helt lätt att hitta nya delar till dessa, men just strålkastarna är samma som tidiga urquattro så de underlättade ju 😊 Klart lättare att hitta delar till dessa 😊
Nu är bilen startad igen för första gången på ca 15 år, dock bara lite snabbt då bilen saknar både avgassystem och diverse vaccumslangar. Ett av de största frågetecknen har dock vart Automatlådan, hur den mår efter alla år som stillastående. Började bra, gick bra att köra både framåt och bakåt. Har inte hunnit kolla om den växlar ännu. Men de dök upp ett problem, helt plötsligt slutade backen att dra. Den drar lite svagt, men inte nog för att flytta bilen. Funkade ju klockrent strax innan. Har ett litet lekage på ett av rören till oljekylaren men de har vart även från första starten. Tänkte att nivån va låg men den visar massor med olja på stickan, så jag vill inte fylla på mer (kollade på neutral). Ska kolla lite mer på det, men är de nån som har bra erfarenhet av dessa är jag väldigt nyfiken på tips 😊
Åtgärda läckaget och testa att byta oljan i lådan. Nivån kollas med motorn igång på neutral (iaf på Saab )
Ska göra det, har beställt olja och filter nu. Angående nivån är det olika på olika växellådor, finns de som ska kollas i P också. Men de ska kollas i neutral även på denna, vilket jag gjorde 😊
simlar skrev:
Oljenivå i automatlådor kollar man vid varm motor.
Varmkör motor Ha motorn på tomgång Lägg i varje växelläge i ca 3sek Lägg i Park Kolla oljenivå.
Om oljan ej är varm och/eller växellägena ej är genomkörda så får man ej en korrekt avläsning av oljenivån.
Hittade en vattenläcka så jag kunde inte varmköra ordentligt. Vet att de inte blir rätt när den är kall men de brukar inte avika så mycket som nu. Givetvis hade jag i alla växlar en stund innan jag kollade, men min ska inte kollas i P. Min ska kollas i neutral. Har dock fixat vattenläckaget nu så jag kan varmköra ordentligt, men min erfarenhet av automatlådor (mest amerikanskt dock, som jag jobbat 7 år med) så brukar iallafall inte nivån avvika speciellt mycket varm och kall även om de givetvis är skillnad. Just dessa lådor har jag inte hållt på med, vet bara att de har lite barnsjukdomar 😊 Börjar med att byta olja och filter sen får vi se hur de ser ut efter det 😊