30 april 2015
Trådstartare
Här är den tänkta setupen, kommer nog att ändras många gånger dock!
MOTOR/Botten
* Uppfräschat block, hornat och toppdeckat, original dimensioner!
* nån form av H-Profilstakar
* inte bestämt kolvar ännu men JE, wiseco eller liknande
* ARP bult till allt
MOTOR/topp
*530---- kanske byter till 531
*riktplanad ----
*Matchportad
*fräsa ventilsäten
*46/38mm ventiler
*dubbla ventilfjädrar
*nya tätningar styrningar mm
*kamaxel, inget bestämt ännu
*ståltryckare
Drivlina
* Stumt svänghjul ----
* har 4puck ofjädrad sinter men byter nog till 6puck fjädrad usa lamell
* sach 765 tryckplatta ----
* Zf 328/m3 låda ----
* m90 kardan med silikonfyllt stödlagergummi ----
* original 1041 axel (slung) med svetsad slunga! ----
* Förstärkta öron på bakaxeln till stegen 8mm svartstål ----
Chassi/bromsar
Bakvagn
* Bilstein sport dämpare ----
* 40mm sänkfjädrar ----
* superprobussningar i bärarmar ----
* MKM momentstag (STEGE) ----
* ställbart IPD panhardstag med polybussningar ----
* IPD 25mm krängningshämmare ----
* TXR hydraulisk handbromskit med KLracings "race3" spak ----
* original skivor och ok
Framvagn
*IPD 25mm krängare med polybussningar
*TXR länkarmskit som breddar 70mm och ger 65grader styrvinkel
*BC coilovers med ställbar topplagring
*Större ok och skivor
Soppa/tändning/turbo
* Maxxecu styrsystem
* Fuelcell
* Walbro pump
* någon linjär btr
* Nuke fuelrail
* precision 895cc spridare
* turbo är ej bestämt
* 3" tryckslangar
* Nån passande eftermarknads intercooler
* 3" spjällhus
* original insug till att börja med
* LS2 separata tändspolar med inbyggt tändsteg
* Ngk stift och tändkablar
Avgas
* beror på turbo, ska flöda fritt bara utan dämpare och katt
Interiör
*rensad inredning ----
*sportstolar + ratt ----
*Fullbur
Senast redigerat av RasmusR (15 september 2015)