Syftet med detta bygge är att renovera i stort sett hela bilen och sedan ändra bilen utseendemässigt efter min stil med ny lack, fälgar, chassi, motor osv. Målet är att få ett riktigt gött stuk på bilen. Stance
min går med oljämnt men skruven till att ställa gasspjället sitter fast så får leva med det
Du ska icke röra den skruven! Den är redan justerad från fabrik och märkt med en typ gul färg för att visa detta.
Du kan däremot justera TPS (throttle position sensor) på undersidan av gasspjället. Och I de flesta fall räcker det med att öppna och torka ur all olja som samlas där.
min går med oljämnt men skruven till att ställa gasspjället sitter fast så får leva med det
_Thor_ skrev:
loudness skrev:
min går med oljämnt men skruven till att ställa gasspjället sitter fast så får leva med det
Du ska icke röra den skruven! Den är redan justerad från fabrik och märkt med en typ gul färg för att visa detta.
Du kan däremot justera TPS (throttle position sensor) på undersidan av gasspjället. Och I de flesta fall räcker det med att öppna och torka ur all olja som samlas där.
Jag har ju tagit ner hela insuget och gjorde även rent gasspjället. Men det var innan bilen började gå ojämnt.
min går med oljämnt men skruven till att ställa gasspjället sitter fast så får leva med det
_Thor_ skrev:
loudness skrev:
min går med oljämnt men skruven till att ställa gasspjället sitter fast så får leva med det
Du ska icke röra den skruven! Den är redan justerad från fabrik och märkt med en typ gul färg för att visa detta.
Du kan däremot justera TPS (throttle position sensor) på undersidan av gasspjället. Och I de flesta fall räcker det med att öppna och torka ur all olja som samlas där.
Jag har ju tagit ner hela insuget och gjorde även rent gasspjället. Men det var innan bilen började gå ojämnt.
Så här såg min TPS ut;
Full med olja som kommit in via vevhusventilationen och axeln till gasspjället. Ett vanligt förekommande fel som enkelt ordnas genom att öppna upp den och göra rent samt borra ett hål i botten på den så att framtida olja kan rinna ur.
Symptomen är att motorn går oroligt och ej svarar lika snabbt på gaspådrag. Kan vara värt att undersöka iaf. (=
min går med oljämnt men skruven till att ställa gasspjället sitter fast så får leva med det
_Thor_ skrev:
Du ska icke röra den skruven! Den är redan justerad från fabrik och märkt med en typ gul färg för att visa detta.
Du kan däremot justera TPS (throttle position sensor) på undersidan av gasspjället. Och I de flesta fall räcker det med att öppna och torka ur all olja som samlas där.
Jag har ju tagit ner hela insuget och gjorde även rent gasspjället. Men det var innan bilen började gå ojämnt.
Full med olja som kommit in via vevhusventilationen och axeln till gasspjället. Ett vanligt förekommande fel som enkelt ordnas genom att öppna upp den och göra rent samt borra ett hål i botten på den så att framtida olja kan rinna ur.
Symptomen är att motorn går oroligt och ej svarar lika snabbt på gaspådrag. Kan vara värt att undersöka iaf. (=
Då har tändstiftet kommit bara några veckor senare än vad det skulle ta då postnord inte vet hur man kör ut paketen haha. Men Nu är iallafall NKG V-Line stiften hemma så det blir väl ett komplett byte på alla tänddelar här i dagarna.
Nu har jag legat allt för lågt här på garaget allt för länge! Jag letar just nu efter delar som känns redigt svåra att hitta Det har hänt en del grejer med bilen, Jag har börjat sätta ihop inredningen på bilen efter rengörningen. Jag har även införskaffat mig en sufflett redigt billigt som nu sitter monterad på bilen. Suffletten måste dock passas in så den passar på bästa möjliga sätt. Snart är det även dags för en polering för att få upp den gamla matta lacken. Jag fick en del hjälp av farsan att fixa låscylindern och byta fönstermekanismen
Om någon har några E30 delar så sicka gärna ett eller flera PM!
Nu har jag även köpt mig ett avgassystem dock inte hela utan den sista biten. Detta köpte jag pågrund av att det gamla läcker en del och det kommer bilen att inte rulla igenom besiktningen med. Var nere i Varberg och köpte det hos en kille som även han hade en E30 320 cab Grön med beige inredning. Avgassystem är helt nytt (Walker). Det är alltid kul att köpa genom annat en vanliga handlare då du får se vad andra har ståendes i sina garage. Mer bilder kommer på avgas bytet och inpassningen av suffletten.
Liten update Då var stötfångaren fram köpt eller hämtad så här såg den iallafall ut innan en liten polering. Stötfångaren är helt ny men ändå så var chromet ganska grovt
Jag kände mig snäll och sket i att ta bilder på isärplockadandet av den gamla stötfångaren och även poleringen av stötfångaren Men bilder efter poleringen ska ni allt få se
Då har man fått sina bultar, grenrörs packningar, avgas packningar, muttrar och avgasgummin. Det bästa med detta är att det är Bmw original
Har även köpt mig ett par begagnade stötdämpare bak ifrån fiddesgarage som jag hoppas inte är slut. Stötdämparna bak ska snyggas till innan det bli montering. Stötdämparna är enbart något jag ska ha för tillfället sedan blir det coilovers Bilder kommer på avgasbytet och stötdämparbytet.
Sen update Fick min upphängning till avgassystemet ifrån BMW för drygt två månader sedan och ett BMW emblem till ratten Allt sitter självklart monterat på bilen redan.
Fick sista delarna av BMW för någon månad sedan som innehöll en dekorlist till förardörren, ett M emblem till ratten och övre lagring bak. Detta sitter självklart också på nu, dock så brydde jag mig inte om att ta några kort.