3020
Sök

Slutstegs funderingar

Manta ägare
4 Inlägg
14 december 2006
Trådstartare
Haýa.
Tänkte fråga lite om slutsteg osv.
Har en obefintlig budget så grejorna som jag har e skit (vet vet) men vill göra det bästa av det.

Så här e det.
Har för tillfället Bara två st mac audio högtalare på 150 watt (9or ?) som jag i skrivande stund ej vet Ohm på. och en 15 Gasbaslåda på 150 w, 4 Ohm. Och ett budget slutsteg som är 4 kanaligt + sub står det (4* 300w i 4 Ohms ut och 4 * 600 i 2 Ohms ut).

Har dragit alla kablar som man bör (av det jag läst) Ena sidan Strömkabeln med säkring vid batteriet, Kort fet Jordkabel i chassit, resterande kablar på andra sidan bilen.
Köpte ett kit för detta. Min tanke är att så småningom skaffa högtalare fram (blir vid fötterna pga platsbrist i bilen) som jag vill ha till slutsteget.

Kan man göra så här?
Bara koppla in kabeln (som ska till bakre högtalarna) från stereon till kanal 3 å 4 (och spara 1 å 2 tills jag fixat främre högtalare).
Kan man sen "bridga" 3 å 4 till subben eller är jag helt ute å cyklar?

Alltså är det så här?
typ Vfram till kanal 1
     HFram till kanal 2
     VBak till kanal 3 plus bridgad sub
     HBak till kanal 4 plus bridgad sub
För det finns inget eget utag för sub
Och om det är något så här det ska va, hur får jag då basen som kommer till kanal 1 å 2 till suben?

Hjälp en Novis...

I can't believe I died for your sins

Livin' loud
25 Inlägg
14 december 2006
Du får Ursäkta mig men.. Sälj det du har å lägg pengar på en vettig huvudenhet.. sen ett slutsteg och tex en Kicker cvr bas.. så kostar det inte allt för mycke.. jordkabeln skall ha samma area som plus kabeln..
Senast redigerat av Roev (14 december 2006)

Sök