Tjenare tänkte dela med mej av mitt första projekt, en Volvo 740 GL/E -90 som ska få en B230FK från 940 ltt. Har tänkt att jag ska byta motor och göra allt original för att regga bilen med motorn och sedan trimma. Jag ska också laga upp den rost som finns.
Ska försöka uppdatera så mycket som möjligt!
Saker som ska göras:
Byta motor [x] Förstärkt 712 tryckplatta med 6 puck sinter [ ] Regga [ ] Sänkfjädrar [x] 940 front [x] Laga rost [ ] Svetsdiffa [/] Sportstolar [ ] Styrvinkelkit [ ] Hydraulisk handbroms [ ] mm..
Var ute en sväng i garaget igår och gjorde en motortvätt och putsade lite, blev stor skillnad när man fick bort all jävla olja o skit Tog även bort AC och avgassystemet som ska ersättas med 940ns avgas
Idag har det hänt mycket Började med att montera alla tryckrör, bytte till vita 350cc spridare för att slippa spridarmotståndet mm. bytte olja, kopplade in elfläkten, monterade 940ns främre kardan.
Här är bild på laddtryck och knapp till elfläkten
Allt monterat och redo för uppstart!
Här är en film på uppstarten, startade på första försöket
Sådär, äntligen fått tag i extraktorgrenrör med extern wastegate och screampipe
Ajdén grenrör med 50mm wastegate och screampipe
Köpte avgasbandage och började linda, blev bra med räckte inte riktigt till hela grenrört men behöver ändå en till rulle för DP och WG Förberedde också med att ta bort original turbo och grenrör från bilen så jag kan få ner de nya när allt är klart