VOLVO 960 GOES M50B25 TURBO! Tjena! projektet drog igång våren 2015 och då med helt annan bil och andra tankar om vad detta skulle leda till, men tanken är att det ska bli klart nu i sommar 2016! bilen byggs av mig Jonathan... Visa mer
Tjena! kille på snart 19 år som skaffat sig lite för höga förväntningar om en bil som jag vill ska gå som ett helvete! Tänkte nu starta ett litet långtidsprojekt på min bmw. kommer oxå köpa grejer lite då och då, för att jag inte riktigt en gått klart skolan så tänker inte lägga alla pengar på den direkt!
Bilen jag tänkt bygga på är en gammal klassisk bmw e34 525 årsmodell 1992! den har både rost och dåligt undered och få se hur långt projektet spårar innan man tröttnar eller skrotar skiten haha:P
kommer uppdatera bilder på så långt som jag kommit med allt så fort jag kan!
Har varit och hämtat den nya motorn nu! 22xxx mil ska den ha gått, men man vet ju aldrig:| M50b25 Icke vanos 1992 men kabelhärva och box och ZF låda för 4500kr, tycker iallafall det var ett bra köp en sålänge, om det nu funkar!
Tjena! rev ut motorn nu! fick ett ryck med ett par polare som pushade mig till att göra det! skaffae oss en motorlyft och drog igång! gick förvånansvärt smidigt!! lossade kardanen och kopplade ur all el, servo, koppling, motorfästen, växelådsbalk. samt tog vi bort fronten för att den stora 6an ska lätt komma ut och in utan att man blir vansinnig!
köpt mig lite delar till bilen nu! hittade billigt av en polare. turbo har köpts och vet ej vad det är för en men en bra början iallafall! har oxå hittat några saab spridare samt btr sålänge
hänt lite sen sist! gjort mig av med min e34 touring och införskaffat mig en volvo 960! sitter gatbur monterad i den så nu kan jag checka av det från listan med!
kom hem med karrosen och har nu gjort iordning alla svettsar till buren så dom ser och iallafall kommer hålla för mig, även tagit tiden till mig att slipa ner golvet och handlat blank svart färg till att lacka både golvet och buren i!
handlat motorfästen samt växelådsbalk och kompleteringssats med pakningar till min motor ! kommer förmodligen hem under denna veckan så då blir det mer update