Tack för ett rejält svar!
det där med cs eller cse spelar egentligen dock vet jag att just cse med skinnstolar, träpanel, automatlåda, 2.3t är väldigt sköna att åka då vi hade en sådan i vår familj för ett antal är sedan och lite därför jag är ute efter saab 9000. Framskärmarna är just 9000 ökända för! den vi hade fick stora rosthål i framskärmarna mot slutet.
Av att jag är ute efter en sugis är för att det inte finns någon turbo som kan paja vilket kan bli dyrt och jobbigt att byta på turbomotorer. Men det är ju klart man kan göra undantag.
Volvo anser jag vara alldeles för törstiga och på tok för vanliga bland ungdomar om inte minst a-traktorer.
BMW är trevliga bilar men krånglig teknik och dyr försäkring, motorerna är visserligen tysta, körglada... har i och för sig tittat en hel del på 318 men tyckte att det inte riktigt var något alternativ.
Celican är ingen bil för mig helt enkelt.
Nu låter jag väldigt kräsen till den lilla budget jag har, men grejen är att jag vill inte ha någon så värst avanserad bil utan jag är snarare ute efter bil som är skattad och besiktigad, lite rost gör inte så mycket så länge den går igenom besiktningen, manuell låda är ett krav, minst 4 dörrar är ett krav, kombi/sedan spelar ingen roll, bakhjulsdrift/framhjulsdrift spelar inte heller någon roll. En sammanfattning skulle kunna vara en billig, enkel, besiktigad kärra om gärna med lite hästar i stallet typ 150.
Vad tror ni om en vw passat 1.8t 98-01?