Är de fel forumdel så får den flyttas.
Tändläges/varvtals/impulsgivare, ja, den verkar ha många namn, men den på svänghjulet iallafall.
Har en 740 -90 med B230F och automat och de givaren verkar ha gett upp, går den att mäta upp för att se så att de verkligen är den som gett upp innan man byter den?
Och är de samma på alla 740 oavsett växellåda? Eller tillochmed samma på alla b230 oavsett vad den sitter i?
Annars mottages tacksamt alla andra tips på vad felet kan vara.
Bilen har alltid funkat utan större problem de senaste tiden(ful-turbokonverterings objekt), den kördes för några dagar sen en sväng på gården, den stängdes av, rördes inge mer och när vi skulle ut med den en sväng igen så vägrade den starta, soppa får den uppenbarligen med tanke på hur mycket de luktar, men de kommer inte ens någon ström till tändspolen.
De enda som gjordes på bilen mellan körningarna va att koppla in en vattentempsgivare, så mätarhuset plockades lös för att dra genom givarkabeln(några kablar togs dock aldrig lös).
Senast redigerat av MostWanted93 (24 maj 2015)