Jownie skrev:
Hej på er!
Mina projekt har stått stilla nu ett tag, men håll ut för jag har många idéer
Måste tyvärr berätta en mindre rolig grej som hände i måndags. Min bil stod parkerad på vägen och såg på söndagskvällen när jag var ute och gick att en bil hade klämt in sig framför min bil, samtidigt som han stod en halv bilbredd ut i körbanan. (idiot)
![mad](img/smilies/mad.png)
tänkte jag och gick hem. Tidigt på måndagen så var den bilen borta men såg då att min bil har blivit påbackad och fått en bula precis ovanför dimljussargen... Rostavtryck efter dragkroken som inte hade något skydd. Så är verkligen 100% säkert att det var den bilen. Jag har tyvärr inte hittat bilen än men frågan är vad man ska göra?
Är det lönt att anmäla till försäkringsbolaget eller är det bara bita i det sura äpplet och lämna in den? (helförsäkring)
Hej!
Citerar en tidigare tråd jag kom att tänka på!
"Jag har för mig att man ska göra i denna ordningen:
Göra en polisanmälan. Någon brukar behöva vittna att skadan inte fanns där tidigare.
Anmäla till försäkringsbolag när du har fått diarienummer från Polisen.
Självrisken betalas till försäkringsbolaget eller så dras det från den ersättningen du får från försäkringsbolaget för att reparera skadan (om du kan och väljer att göra så).
Att laga frontar på bilar kan bli mycket dyrare än vad man tror... det kan bli sjukt kostsamt med ny kofångare, lister, nedmontering, lackering och passning etc etc.
Ring försäkringsbolaget och fråga om du har fler frågor. Dom brukar vara väldigt hjälpsamma."
Ta och prova detta, om inte någon annan kan komma med helt klara besked över hur man går till väga. Du är då inte ensam om att ha blivit drabbad av dessa saker, så svaret ditt finns med all säkerhet på google om du plöjer lite trådar.
LYCKA TILL!