Oljudet kan komma när som helst, oberoende om bilen är kall eller varm. Slår jag av och slår på bilen, så slutar det låta. För att ev. komma tillbaka en dag senare, eller efter 10 minuter eller en timme.
Ljudet är endast på tomgång, oberoende av koppling uppe/nere, växlar eller dylikt. Vad är det som låter?!
Obs. kamremen, löphjulet, vattenpumpen och generatorremmen är bytt för 20 mil sedan. Ljudet lät även innan servicen.
Oljudet kan komma när som helst, oberoende om bilen är kall eller varm. Slår jag av och slår på bilen, så slutar det låta. För att ev. komma tillbaka en dag senare, eller efter 10 minuter eller en timme.
Ljudet är endast på tomgång, oberoende av koppling uppe/nere, växlar eller dylikt. Vad är det som låter?!
Obs. kamremen, löphjulet, vattenpumpen och generatorremmen är bytt för 20 mil sedan. Ljudet lät även innan servicen.
EDIT: Kan det vara termostaten som låter/vibrerar?
Jag tycker d låter som att d är spännrullen till spännaren för multiremmen, att lagret är slut men man byter självklart hela spännaren. Uppfattar d du skrivit att den inte är bytt och monterar man ny rem så tar d ju lite extra på spännaren då den är gammal.
Oljudet kan komma när som helst, oberoende om bilen är kall eller varm. Slår jag av och slår på bilen, så slutar det låta. För att ev. komma tillbaka en dag senare, eller efter 10 minuter eller en timme.
Ljudet är endast på tomgång, oberoende av koppling uppe/nere, växlar eller dylikt. Vad är det som låter?!
Obs. kamremen, löphjulet, vattenpumpen och generatorremmen är bytt för 20 mil sedan. Ljudet lät även innan servicen.
EDIT: Kan det vara termostaten som låter/vibrerar?
Jag tycker d låter som att d är spännrullen till spännaren för multiremmen, att lagret är slut men man byter självklart hela spännaren. Uppfattar d du skrivit att den inte är bytt och monterar man ny rem så tar d ju lite extra på spännaren då den är gammal.
Som sagt, slår jag av bilen när ljudet har börjat så kommer ljudet inte att fortgå när bilen är igång igen utan kommer titt som tätt, så omöjligt att felsöka...
Det tänkte jag också, ACn kan ju vara på och av beroende på temperatur.
Jamen jag tror inte att AC:n slår av och på i så korta intervaller. Jag tror att det är nåt lager nånstans. Generator, kupefläkt om den sitter i motorrummet.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Har ingen AC på bilen, men spännhjulet till generatorremmen är inte bytt som jag trodde, utan löphjulet till kamremmen. Blandade ihop dessa två, skulle det kunna vara spännhjulet till generatorremmen?
Har ingen AC på bilen, men spännhjulet till generatorremmen är inte bytt som jag trodde, utan löphjulet till kamremmen. Blandade ihop dessa två, skulle det kunna vara spännhjulet till generatorremmen?
Varför inte. Om det bara är generatorn som går på den remmen så kan du ta bort remmen och testa men tänk på att strömmen i batteriet inte räcker hur långt som helst. Ha gärna ett extra fulladdat batteri med dig.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Har ingen AC på bilen, men spännhjulet till generatorremmen är inte bytt som jag trodde, utan löphjulet till kamremmen. Blandade ihop dessa två, skulle det kunna vara spännhjulet till generatorremmen?