3312
Sök

Köpa bra sommardäck !

11 Inlägg
4 juni 2015
Trådstartare
Hej! Jag behöver småningom nya däck till min A4. De gamla har tjänat bra några somrar men nu behöver jag nya. Jag har alltid gått in själv i butiken när jag handlat däck men jag tänkte försöka på att beställa från internet denna gång. Jag har kollat på www.dackonline.se/Sommardack.html  men jag vill gärna höra erfarenheter om ni beställt därifrån. Och gärna hör jag på om ni har andra tips på bra sajter där jag kan beställa (bra urval, förmånliga, bra kvalitet....)

Tack på förhand . smile kramiss wink

6 630 Inlägg
4 juni 2015
Bara beställt ifrån Skruvat.se, när jag tänkte köpa däck först ifrån Däckonline så sa en på jobbet att de var de sämsta däcken de fått, tydligen så hade hans son fått en billigare variant (Samma däck, säg Goodyear Effinity grip) så de var betydligt hårdare än de vi sålde via jobbet.

Men däck i sig säger jag nog Continental Sportcontact eller Premiumcontact. smile Tycker pirelli däck blir sladdriga vid regn och Fulda (6mm djup) däck greppar sämre än slitna Continental PremiumContact 2or (3mm djup)

De/Dem

2 751 Inlägg
4 juni 2015
På min nuvarande bil har jag haft Continental Conti Sport 2, Kumho KU39 och idag Nokian Zline.

Continentaldäcken tyckte jag var riktigt högljudda, Kumho däcken var bang for the buck.
Nokian däcken är ganska nya och har bra grepp men de vibrerar tyvärr lite, har redan bytt ut 2st felaktiga men de har fortfarande lite vibration kvar.

Who Djaa bless no man curse

512 Inlägg
4 juni 2015
Köper du ett kvalitetsdäck så spelar det mindre roll varifrån det kommer. På Däckonline är dem garanterat fräscha och aldrig över 2år gamla.

Dock så tjänar gummiverkstäderna inget direkt på däcken, utan främst monteringen av dem, så vet ej hur mycket billigare det blir i slutändan...

2 751 Inlägg
4 juni 2015
_Thor_ skrev:
Köper du ett kvalitetsdäck så spelar det mindre roll varifrån det kommer. På Däckonline är dem garanterat fräscha och aldrig över 2år gamla.

Dock så tjänar gummiverkstäderna inget direkt på däcken, utan främst monteringen av dem, så vet ej hur mycket billigare det blir i slutändan...

Det är långt ifrån sanning. Har fått ovala kvalitetsdäck från Däckonline, och de är ett helvete att ha o göra med när det blir fel.

512 Inlägg
4 juni 2015
DasAuto skrev:
_Thor_ skrev:

Det är långt ifrån sanning. Har fått ovala kvalitetsdäck från Däckonline, och de är ett helvete att ha o göra med när det blir fel.

Ja, gör dem inte rätt för sig så sprids dåliga rykten som nu då, vilket kostar dem mycket mer än om dem välvilligt skicka ut nya runda däck.

2 751 Inlägg
4 juni 2015
_Thor_ skrev:
DasAuto skrev:
_Thor_ skrev:

Ja, gör dem inte rätt för sig så sprids dåliga rykten som nu då, vilket kostar dem mycket mer än om dem välvilligt skicka ut nya runda däck.

Problemet är att folk dömmer firmor utifrån när de får rätt saker levererat och säger "Oj vad bra dom är" Företag skall man döma utifrån den hjälp man får när saker faktiskt går fel, vilket kan hända alla.

Fick prata med Polsk Service Desk där de envisades med att prata extremt dålig Svenska istället för Engelska "För att dom vill hjälpa kunden på bästa sätt" har sidor med lång konversation. Extremt dålig service. Men det är som det är, går det rätt till så får man billiga däck.

Mitt tips är att handla av lokal "Däckonline" verkstad, på så sätt slipper man själv hålla på att tjafsa med deras support.

1 798 Inlägg
4 juni 2015
http://www.molway.com/

Bra och trevliga att ha att göra med!
Beställt flera gånger där, ringde upp mig när det visade sig att leveransen av det däck jag beställt inte höll det utlovade datumet och jag fick alternativen att antingen vänta in däcken eller så ta ett annat märke!

Muttley
4 juni 2015
Har beställt både till bil och motorcykel.  Aldrig bekymmer. Levererat dit jag vill ha dem på kort tid.  Och alltid varit bra däck.

193 Inlägg
4 juni 2015
Däckonline var ett bra val för ett par år sen, eller det nästan självklara valet om man skulle köpa däck online, men nu är det en annan femma. Det finns flera Svenska företag som säljer däck till billigare priser än däckonline eller matchar iaf däckonlines priser. Skruvat har ruskigt bra priser på däck nuförtiden, gjorde själv fel sist jag köpte nya sommardäck då det visade sig att däcken jag beställde från däckonline var 110:-/st billigare hos skruvat. Sen nått man stör sig på och det är flera som har råkat ut för samma sak när man beställer hos däckonline är att man inte får alla däck samtidigt, kan hända att man får bara ett däck på onsdag sen resten kommer på torsdag eller tvärtom.

847 Inlägg
4 juni 2015
Tycker gummihuset.se vart väldigt bra.

Cupra_
5 juni 2015
mr_green skrev:
Tycker gummihuset.se vart väldigt bra.

+1 på den. Beställt ett par gånger där ifrån och alltid blivit bra.

Ang. just själva däcken så imponerar Continental föga på mig.
Hade Sport Contact 5 på bmwn, och torrgreppet var okej, våtgreppet rent dåligt för det priset, och de slets fort trots normal körning och korrekt hjulinställning.

På Volvon sitter det Premium Contact 5 nu. Samma sak där.
Det är framförallt våtgreppet som jag upplever som dåligt på Continental. Däremot går de tyst.
Samtliga däck var färska och nya.

Nu senast köpte jag Hankook (K120 V12 Evo 2) till Seaten, och jag upplever dem som betydligt bättre än Continentals däck, både vad det gäller rena vägegenskaper och slitage. Det enda jag kan uppleva som sämre är ljudnivån.
Sen var både Volvon och bmwn mer ljudisolerade än seaten såklart, och det är 35-profil på seaten medan bmwn hade 40 och Volvon 55 i profil.
Senast redigerat av Deception (5 juni 2015)

7 438 Inlägg
5 juni 2015
Har de senaste åren och till de senaste bilarna enbart handlat från www.dackonline.se

Har testat att köpa från Camskill - men det gör jag inte om. Lång leveranstid och krångel med fel antal däck.

Går du in på dackonline kan du jämföra olika däcks egenskaper, t ex bullet, slitage m m.

Köper du från dackonline så har de svensktalande support - om du är osäker.

Köper du från dackonline så får du monteringen till extra förmånligt pris = 150:-/däck inkl demont gamla däcket och montering av det nya samt balansering och behövde inte betala återvinningsavgift.
Dackonline har samarbetsavtal med många gummiverkstäder och bilverkstäder.
Då kan du få däcken levererade direkt till gummigubben och slipper få däcken hem för egen trsp till gummigubben.
Men tala först med gummigubben så att de klarar dina däck.
Själv fick jag ringa runt till de med dackonline samarbetande företagen för att förvissa mig om att de kunde klara av 33":or, vilket du väl knappast ska ha till din bil.

Något som kan verka något förvirrande är att postorderföretagen tillämpar dagspris.
D v s ett däck kan vara dyrare eller billigare under en viss tidrymd.

Dackonline visar alltid hur många däck de har i lager av en viss dimension. En gång, i höstas, fick jag vänta en vecka beroende på däcken i min dimension var tillfälligt slut. Men i gengäld fick jag fräscha däck direkt från fabrik, tillverkade samma vecka. (dom hade knappt svalnat:lol:)

2 751 Inlägg
5 juni 2015
torsen skrev:
Har de senaste åren och till de senaste bilarna enbart handlat från www.dackonline.se

Har testat att köpa från Camskill - men det gör jag inte om. Lång leveranstid och krångel med fel antal däck.

Går du in på dackonline kan du jämföra olika däcks egenskaper, t ex bullet, slitage m m.

Köper du från dackonline så har de svensktalande support - om du är osäker.

Köper du från dackonline så får du monteringen till extra förmånligt pris = 150:-/däck inkl demont gamla däcket och montering av det nya samt balansering och behövde inte betala återvinningsavgift.
Dackonline har samarbetsavtal med många gummiverkstäder och bilverkstäder.
Då kan du få däcken levererade direkt till gummigubben och slipper få däcken hem för egen trsp till gummigubben.
Men tala först med gummigubben så att de klarar dina däck.
Själv fick jag ringa runt till de med dackonline samarbetande företagen för att förvissa mig om att de kunde klara av 33":or, vilket du väl knappast ska ha till din bil.

Något som kan verka något förvirrande är att postorderföretagen tillämpar dagspris.
D v s ett däck kan vara dyrare eller billigare under en viss tidrymd.

Dackonline visar alltid hur många däck de har i lager av en viss dimension. En gång, i höstas, fick jag vänta en vecka beroende på däcken i min dimension var tillfälligt slut. Men i gengäld fick jag fräscha däck direkt från fabrik, tillverkade samma vecka. (dom hade knappt svalnat:lol:)

Tycker du deras svenska var bra haha ?
Talade med säkert 5 pers, det var extremt dålig svenska, även i mailkonversationen.

7 438 Inlägg
5 juni 2015
Talade med säkert 5 pers, det var extremt dålig svenska, även i mailkonversationen.

De damer jag talat med talade och skrev en god svenska.
Vad nu det har med däck att göra.
Sympatiserar du möjligen med Sveriges tredje riksdagsparti?

2 751 Inlägg
5 juni 2015
torsen skrev:

Har inget med politik att göra, jag är själv invandrare, men jag får väl anmärka på någons språkkunskaper när det gäller support på något man faktiskt köper och ger pengar för.

Vad det nu har att göra med "Sveriges tredje största riksparti" "Facepalm deluxe"

Forummoderator
26 339 Inlägg
5 juni 2015
torsen skrev:

Dom råkar bara vara ökända för att ha en support med dåliga kunskaper i det svenska språket..
Men, det kanske har blivit bättre?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

JFfoto
5 juni 2015
torsen skrev:

Haha, hur får du in politik här? jisses, du är på fel forum.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
6 juni 2015
Om man sitter i en support i Sverige så tycker jag det är viktigt att man pratar bra svenska på ett lugnt och sansat sätt oavsett om man är invandrare eller inte. Det har inget att göra hur man ser ut eller var man kommer ifrån. Man kan tala jättebra svenska fast man har invandrarbakgrund eller man kan tala dålig svenska om man är svensk från början. Det handlar bara om att kunderna som ringer kan få BRA support.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

201 Inlägg
6 juni 2015
Bambissa skrev:
Hej! Jag behöver småningom nya däck till min A4. De gamla har tjänat bra några somrar men nu behöver jag nya. Jag har alltid gått in själv i butiken när jag handlat däck men jag tänkte försöka på att beställa från internet denna gång. Jag har kollat på www.dackonline.se/Sommardack.html  men jag vill gärna höra erfarenheter om ni beställt därifrån. Och gärna hör jag på om ni har andra tips på bra sajter där jag kan beställa (bra urval, förmånliga, bra kvalitet....)

Tack på förhand . smile kramiss wink

Har aldrig haft problem med Däckonline. Beställer relativt ofta däck av bra kvalitet. Äldsta däck jag fått har varit ca 1 år gamla.

Dock är det ju värt att tänka på att om du inte har tillgång till kräng/balans maskiner kommer det kanske inte bli så billigt.
Kommer du till en däckfirma med "internetdäck" kan dom lägga på 200-500:- per däck i montering för att dom måste lämna garanti.

Såå internetdäck är väl mer för oss som lägger om skiten själva?

Sök