torsen skrev:
Har de senaste åren och till de senaste bilarna enbart handlat från
www.dackonline.seHar testat att köpa från Camskill - men det gör jag inte om. Lång leveranstid och krångel med fel antal däck.
Går du in på dackonline kan du jämföra olika däcks egenskaper, t ex bullet, slitage m m.
Köper du från dackonline så har de svensktalande support - om du är osäker.
Köper du från dackonline så får du monteringen till extra förmånligt pris = 150:-/däck inkl demont gamla däcket och montering av det nya samt balansering och behövde inte betala återvinningsavgift.
Dackonline har samarbetsavtal med många gummiverkstäder och bilverkstäder.
Då kan du få däcken levererade direkt till gummigubben och slipper få däcken hem för egen trsp till gummigubben.
Men tala först med gummigubben så att de klarar dina däck.
Själv fick jag ringa runt till de med dackonline samarbetande företagen för att förvissa mig om att de kunde klara av 33":or, vilket du väl knappast ska ha till din bil.
Något som kan verka något förvirrande är att postorderföretagen tillämpar dagspris.
D v s ett däck kan vara dyrare eller billigare under en viss tidrymd.
Dackonline visar alltid hur många däck de har i lager av en viss dimension. En gång, i höstas, fick jag vänta en vecka beroende på däcken i min dimension var tillfälligt slut. Men i gengäld fick jag fräscha däck direkt från fabrik, tillverkade samma vecka. (dom hade knappt svalnat:lol:)