Enjimmieextra skrev:
Har tyvärr ingen bild på det men det går styra bra mycket mer än original. Den står på pallbockar nu men jag kolla om jag ev kan hitta någon bild från förra året när jag kommer hem från jobb på torsdag.
Vill man styra mer måste man nog köra skärmbreddare för som det är nu är det ganska hårt valsat fram och maxxat med offset och stretch på fälgar/däck
Okej du har kapat rätt rejält då, för jag såg en gör de själv film ifrån Norbefilms på youtube där de gjort likadant
men de kortade endast in 1 cm då de kör standard länkarmar, därav jag undrar hur mycket man vågar ta
(jag har e46 länkarmar)
men ser ut som du kortat max som går och även flyttat fästet innåt för parallellstyrning?
utåt har jag tänkt att köra skärmbreddare, men de är inåt jag är rädd att de tar i? vet inte hur mycket man kan experimentera med offset :s
insugsdelarna ser riktigt bra ut, är de ppf som rekommenderat att ha trattarna ner försänkta så eller är de din idé? för många av de plenum man ser har ju sina en bit in i plenumet
(tänker ifall du vet vad fördelarna blir)
Ju längre in mot centrum man flyttar infästningen, ju snabbare blir styrningen. Gillar när def händer litegrann och man inte måste ratta som i en gammal buss utan servo..
Precis, blir mer paralellstyrning såhär!
Kör du skärmbreddare så tycker jag du ska köra bredare länkarmar än e46. e46 är dessutom lite klumpiga så dom begränsar styrningen även.
Har sett några andra som kört med trattar på det här viset, grejen med trattar en bit in i plenumet är att få så bra flöde som möjligt som sugmotor. Samt att ha rätt längd på runners så insuget blir avstämt mot motorn.
Men nu ska det ju dit en hel del laddtryck och då känns det som det blir en mer flödesoptimal lösning med övertryck om man gör på det här viset, sen kommer jag inte att kunna göra så stort plenum pga platsbrist mot bromsservot eftersom motorn är uppvinklad.
Finns massor med teorier, det känns som det spelar mindre roll på en turbomotor när man åker med övertryck.