Har sett några andra som kört med trattar på det här viset, grejen med trattar en bit in i plenumet är att få så bra flöde som möjligt som sugmotor. Samt att ha rätt längd på runners så insuget blir avstämt mot motorn.
Men nu ska det ju dit en hel del laddtryck och då känns det som det blir en mer flödesoptimal lösning med övertryck om man gör på det här viset, sen kommer jag inte att kunna göra så stort plenum pga platsbrist mot bromsservot eftersom motorn är uppvinklad.
Finns massor med teorier, det känns som det spelar mindre roll på en turbomotor när man åker med övertryck.
okej de kan nog stämma, riktigt snyggt blir de i alla fall!
Nope. Finns kvar å ska byggas turbo i vinter. Såg att du hade kommenterat i min köpes annons på fb
Jasså, vilken annons var det ?
Den på köpes säljes drifting.. sökte efter kullagrad snurra och hade bild på 2 garrett.. bla en gtx4088r
Hade en på g men han bara sluta höra av sig en gtx4294r
Ja just ja! Synd, är tyvärr så många som försöker luras och vill man ska skicka över pengar.. Jag betalar aldrig i förskott av till någon privat. Finns efterkrav med både bussgods och posten..
Har förhandlat en sponsordeal med Schmiedmann så dom fixar finfina rabatter på delar till bygget Hämtade ut ett paket idag Bland annat en rejäl hardyskiva av största BMW modell!
Lyckats stöta till kylaren vid montering och skada några flänsar till kylaren (längst ned till vänster i bild). Men dom går bra att pilla till med en liten skruvmejsel