En liten miniupdate! Jag måttade lite på framvagnen och kom fram till att en Slam SS6 bälg skulle bli bra.
SS bälgarna har gott rykte om hållbarhet, så det fick bli ett par till framänden.
Så här ser framvagnen ut. Bälgen kommer få plats och SS bälgen sväller inte så mycket vid nedfjädring.
Ett ventilblock får styra luften. Den tar mindre plats än vad 8 lösa gör och blir smidigare på alla sätt och vis. Den är tänkt att monteras i höger bakskärm, på golvet.
Reservhjulsbaljan ska kapas ur uch ersättas med ett plant golv. Under golvet ska lufttanken monteras. Den skissar jag på just nu och kommer att tillverkas i rostfritt.
Bak blir det airmaxxx 2600 bälg. Har inte riktigt bestämt tillvägagångssätt än. Det lutar åt att behålla bladen tillsvidare men får jag ett ryck kan det bli nån form av 4-link eller k-link. Dessutom ska ramen notchas då den inte har det utrymmet för axeln som jag vill ha.
Tror att det kommer bli bra
Kommer drivas av en remdriven kompressor. Kanske en elektrisk i reserv, det får tiden utvisa. Nu måste jag gipsa färdigt sovrummet och få ut mercakombin ur verkstan innan Packarden kan komma in. Men först ska vi ut på en glöggafton i snöstorm är tanken. Det finns ju värme och snökedjor
Fridens!