2784
Sök

Audi a4 1.8t -97 går skit efter chippning

6 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
Hej folkens! Skickade iväg min styrbox på chippning hos bsr. Får tillbaka den och kopplar in i bilen och då är den till en början hemskt svårstartad men när jag skulle ta en testrepa så känns det som att bilen tappar precis all kaft vid 3000 varv och fullt gaspådrag. Det går rätt bra när jag kör halvgas så inte turbon laddar mer än 0.3-0.35. Observera också att turbon ska ladda runt 1.1-1.4 med bsr steg 1 men laddar just nu bara max 0.4-0.45. Har provat att byta ut alla tändspolar, tändstift och bytte även luftmassemätaren. Tändstiften blir kolsvarta när man startar och provkör.

EDIT: Har även letat sprickor osv i tryckslangar med startgas men kunde inte hitta något.
Senast redigerat av Slungmalte (9 juli 2015)

268 Inlägg
9 juli 2015
Provat att tagit kontakt med BSR? Kan ju hända att det är något som är knas med chippet. Dom vet nog bättre vad som kan vara boven i dramat.

6 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
Ringde SC Styling för det var därifrån jag köpte chippet och det var dom som tipsade mig att "i 9 fall av 10 så är det en tändspole" men du har rätt, ska ringa direkt till bsr idag och höra vad det kan vara.

394 Inlägg
9 juli 2015
Hej.
Har du original dump? Troligen membranet som gått sönder i den. Den börjar ju bli gammal nu, så fick nog en chock när det laddades mer tryck:)

Ifall bilen "schwooochar" när du växlar även i lugnt tempo kan du nästan vara säker på att dumpen gett upp.
BSR har en förstärkt som passar många bilar,bl a din:)
http://sv.bsr.se/produkt/saab_9-5_turbo_52280142110/35

Berätta gärna hur det går:)
Med vänlig hälsning Stefan
Senast redigerat av Stefan7neson (9 juli 2015)

6 Inlägg
9 juli 2015
Trådstartare
Hej Stefan! Iochförsig kör jag orginaldump men har en förstärkt aluminiumdump hemma fast fick inte till rätt laddtryck med den. Ska testa idag och se om det kan vara det som är.

Sök