jomän, det känner jag till.. Dock lossnade i princip all färg ändå.. Det var mest ett test för att se om det gick och det gjorde det :-)
Har idag bestämt mig för att det fick bli en quickfix på bussens utsida.. Ingen idé att lägga ner ett hästjobb om man ändå ska göra om det med riktig lack framöver.
Så jag slipade bort de värsta ojämnheterna, la grundfärg och sen lack.. Båda 1komponent, blandat på sprayburk.. gjorde detta för att jag är så sjukt less på det värdelösa "sommar"vädret..
Ska polera upp den övriga lacken och försöka få bort de kanter som blivit av maskeringstejp så får det duga tillsvidare. Nedre delen av luckan skall också lackas om. Färgen är samma färgkod som den andra mörkblå, L239.. inte min smak av färg.. men det är viktigare att få bussen körbar och besiktigad än fager på utsidan.. I framtiden skall hela bussen bli niagarablå (den ljusa upptill, L53D), alternativt nigarablå nertill och vit upptill.
Så det är helt ok att säga att det ser ut som fan :-) Dessutom krackelerade lacken på ett parti.. tror jag slarvade med grundfärgen där eller slipade igenom till nåt annat fanskap som färgen reagerade med...
Bilder på hur det såg ut innan finns tidigare i tråden.. nu är det hel plåt iaf och inte stora rosthål.
Fortsätter i dagarna.. har köpt en komplett framvagn från -73... De har bromsok som passar på de sänkspindlar jag tänkt köpa. Ska fixa till den, laga lite rost, montera sänksatser och ev korta ett par cm.. spindlarna bygger 10mm per sida.
Topplocken från bubblan är troligtvis sålda med, så det kommer in lite finansiering till bussen.. Om nån är sugen på en förstärkt svinglåda så är det bara att hojta.. billet superdiff, tigsvetsade #3 #4, 10/15 spindeldrev, polerade axlar, förstärkta gavlar, nya bromsar etc etc etc..
Tjing / Peter