För min del är bägge klockrena val! Gillar BMWs bilar och Mercas dieslar, så kör på för tusan! skynda långsamt, det är långt kvar till säsongen 2016 ;-)
Härligt att du tycker så! Har själv byggt och brukat en a-traktor av en bmw e34 525 tds och jag blev kär direkt i bilen! Sån känsla i allt! Och diesel-älskare som man är så var om606 det uppenbara valet för mig! Hoppas att jag inte blir besviken!
mini update!
Rostlagningen är klar förutom 2 kosmetiska ställen som jag fixar senare. Bromsledningar och bränsleslangar är dragna! Bakvagnen är påväg ihop!
Gott nytt år! Nu står han på hjulen igen. Den bärande rosten är lagad. bromsrör och soppaslang är dragen. bakvagnen är uppe. Framvagnbalken är slaktad och motorn hänger på kuddarna! Även koppling och svänghjul är beställt! Bara växellådsbalken kvar. sen åker motorn ut igen och får koppling och svänhjul monterat samt att framvagnsbalken sys ihop
Punktade först ihop allt med migen. helsvetsade det. sen brände jag över varmt så in i h****** med pinne men galvat skit + en pinnsvets med en sprängd konding är ingen hit! Men ska väl hålla ihop ändå
Verkar även som det blir en liten avstickare! men får se när super seven med en yamaha 1250cc motor.
Fick lite godis idag!! En Sachs 765 tryckplatta. En ACT street performance organisk lamell och ett svänghjul från bakaxeldelar! Även på börjat växellådsfästet men måste slakta en bil emellan
Har svårt att hålla mig till en sak i taget Men super seven ramen är upphängd i taket där den får skämmas tills vidare Måste dock byta topplockspackning på bruksbilen.. volvo 740 så är lite sugen på att slänga på ett R-sport kit jag har liggande.. alltså förgasare turbo Har allting för att göra det förutom downpipe men går ju fort.. får se när jag väl kommer dit
Inte hänt så mycket tyvärr.. punktat ihop växellådsfästet och måste köpa profil för att bygga växellådsbalk. Fästet är nästan klar för helsvetsning. Ska bara svetsa dit en kant längst ut som styvar upp det lite till
Tack! Jo lite överdrivet kanske? Kan liksom lyfta lådan för hand om man ligger under men har ingen lust med skit fel bara för att man varit lite lat...
Blev tyvärr inget gjort idag... slaktar en e36 så den snor lite tid men får iaf in pengar till projektet! Har en 540 2:91 klump med drivaxlar+kardan+front på G som jag äntligen har råd med så den ska hämtas snarast!
Nästa saker jag måste köpa är oljekylare+oljetermostat+An10 slang och kopplingar+startmotor. Sen närmar det sig en prov start!
Fick lite gjort ikväll! Växellådsbalken är klar och framvagnsbalken började jag sy ihop vilket jag slutför imorn! Sen ska jag provmontera svänghjul/tryckplatta och be till den allsmäktiga bilguden att skiten får plats innanför svepet.... mätta i somras med en annan tryckplatta och kommer ihåg att det var tight och denna bygget ännu mer ut... Blev riktigt nöjd med vinkeln på motorn! 98.3-98.5 grader och jag skulle ha den på 98 så tycker det är godkänt!
Blev att modifera kopplingsgaffeln en del! Ett j**** pill! Måste kapa av ändan mot slavcylindern igen och flytta ut och ner den lite.
Och shit vilket segt stål! Fick ta en rörtång på en 80cm för att böja ut flärparna på sidorna. Får hoppas att mina 4mm förstärkningar kommer hålla sen när den är färdig.
Tog en sväng till söderköping idag och hämta lite kul! En 540 klump med 2:93 utväxling. En 540 kardan. 540 drivaxlar. v8 front! Och en v8 huv...som inte fick plats i bilen... så blir en till sväng i veckan...