Volvo 142 '72 Renovering, lackering och annat pyssel.
Efter min första renovering (som ej blev jätte lyckad) då något blev fel under lackeringen och det blev fukt under lacken och skapade rost, har bilen blivit stående i 3 år utan att rört den. Nu har jag bestämt mig för att ta tag... Visa mer
Händer ej så mycket för tillfället men jag har iallafall skrapat rent från underredsmassa inför stora rost lagningen. Mitt stora dilemma är att tänka ut färgen som jag vill ha. ingen vit, gul, svart, grön eller blå om det inte är djup metallic vill säga. vill ha en färg ingen annan har på 140 helst. hmmmm
Händer ej så mycket för tillfället men jag har iallafall skrapat rent från underredsmassa inför stora rost lagningen. Mitt stora dilemma är att tänka ut färgen som jag vill ha. ingen vit, gul, svart, grön eller blå om det inte är djup metallic vill säga. vill ha en färg ingen annan har på 140 helst. hmmmm
Nu börjar det hända grejer ingen. passagerarsidan har fått sig en omgång.
Kolla reservbaljan, det ligger TRE baljor i en.... Ägaren innan och innan de orkade tydligen inte skära ut dom gamla. Tog 4 1mm kapskivor att få ur baljan.
Fick lite gjort idag med, dock ingen bild än. börjat grovspackla bakskärmar och lagt silikon i alla skarvar inne i skuffen och grundat om där. Imorgon fortsätter troligen allt spacklande och till helgen tas bilen till en smörjgrop så man kan lägga på underredsmassa. två veckor kvar till deadline innan bilen ska vidare till GBG för finspackel och lackering. Och jag har inte ens valt färg än... hmmm....
Lyckan när man får köpa ett gt instrument för 150kr dock är kretskortet skrot på det. Men som jag förstår kan man köpa nya och löda i. hoppas hoppas! Alltid velat ha gt instrument i min och nu så kan det sanning.