Volvo 142 '72 Renovering, lackering och annat pyssel.
Efter min första renovering (som ej blev jätte lyckad) då något blev fel under lackeringen och det blev fukt under lacken och skapade rost, har bilen blivit stående i 3 år utan att rört den. Nu har jag bestämt mig för att ta tag... Visa mer
Inte fått upp så mycket bilder på sistone men slipning är i full gång nere i gbg, tar ju dock sin tid då man inte alltid åker ner och hjälper till men snart så borde det inte vara långt kvar. Under tiden kan jag bjuda på ett nyrenoverat GT instrument, fixat nytt kretskort och även fått hjälp med att fixa hastighetsmätaren. Även motorn kommer få ett lyft med fräsch färg, ny kam och nya packningar. Bilder på detta kommer också så klart.
Slipat ner blocket och gjort klart för lack. Färdig väldigt nöjd ändå fast än jag fick några rinners med de syns knappt nu så lär ju inte va något när motorn sitter i bilen.
En kort liten update: börjat hända mer och mer med motor nu iallafall karossen har i stort sett stått helt still sen i vintras. Men den står också 2,5 timme bort så man åker inte så ofta tyvärr.
här är lite hur jag tänkt färgcombon ska bli. (ja ventilkåpan sitter åt fel hål)
Kan inte bli fel med ny oljepump! Du har många "visningar" av tråden...så många kikar men skriver...mindre...typ KÄMPA PÅ
kände att det kunde vara bra den gamla är ju ändå troligtvis 40+ år. svårt att tro den har blivit utbytt jodå det skulle vara roligt om fler skrev vad dom tyckte behöver inte alls vara mycket men något iallfall. men jag tror det kommer in mer när dom får se större framsteg på bilen i sig och när den byggs ihop.