Ingen aning men reagerade på en annan sak! Är det din bmw e34 535i du ska turbo konvertera? Sitter det orginal motorn i den? Sånt fall kan det vara en m30b34 i den! Har själv en likadan fast en 89 och vart jätte förvirrad när jag skulle sälja motorn för det står 3.5 på insuget men fick veta att det finns ett fräst plan ovanför startmotorn där motornummren är instansade. Var tydligen bara 535i "sport" som har m30b35.. Kan vara bra att kolla om du ska köra turbo då m30b34'an ska vara klenare än m30b35 vad jag har hört. Inte så kul att skjuta en motor Står 34 6K B om det är en b34. Finns 2 nummer där.
Det är lättare att gå efter årsm allt från 89 och uppåt har b35 blocket och alla block under 89 är med b34 an så blev jag lärd men att skjuta blocket kommer du inte göra utan det som händer är att det kommer spricka mellan alla toppbultar på avgassidan och det kommer leda till vatten i oljan.
Det är lättare att gå efter årsm allt från 89 och uppåt har b35 blocket och alla block under 89 är med b34 an så blev jag lärd men att skjuta blocket kommer du inte göra utan det som händer är att det kommer spricka mellan alla toppbultar på avgassidan och det kommer leda till vatten i oljan.
Det är lättare att gå efter årsm allt från 89 och uppåt har b35 blocket och alla block under 89 är med b34 an så blev jag lärd men att skjuta blocket kommer du inte göra utan det som händer är att det kommer spricka mellan alla toppbultar på avgassidan och det kommer leda till vatten i oljan.
MVH Joggen
okej det då vet jag ju de men hur mycket tror du man kan ladda på original kompet innan man behöver komp sänka?
Att komp sänka är bara ett eget val enligt mig man behöver ju inte ladda lika mycket med högre komp men mer med en komp sänkt men samtidigt enligt mig är det kanon med att ha kvar botten registret
beror på precis hur nogran man är men jag anser att 1 bar är ganska mycket på en sexa om man vill hålla marginal med tanke på att min gav 650 whp på 1 bar
Det som spelar roll är ju storleken på turbon, bara ett visst laddtryck säger ju inget om hållbarheten. Finns turbos som pumpar luft för 700hk på 1 bar och sånna som pumpar för 250hk på 1 bar liksom.
Men din motor håller för mycket stryk så 1 bar me t.ex en hx40 eller k27 är inga problem om den är i bra skick, bara topplockspackningen som kan gå om du har otur
Min civic med oöppnad motor har 16kg i komp och den har hållt hela sommaren på 0,6bar med gt28rs turbo men den har ju dock stålpackning orginal