3182
Sök

Turbokonventera m30b35 komp

6 Inlägg
13 augusti 2015
Trådstartare
#1
tjena
om man ska turbokonvertera m30 b35 och inte ladda mer än 0,5-0,9 kg behöver man göra nått åt kompet i motorn de ligger på  9,0:1 original


412 Inlägg
14 augusti 2015
#2
Ingen aning men reagerade på en annan sak! Är det din bmw e34 535i du ska turbo konvertera? Sitter det orginal motorn i den? Sånt fall kan det vara en m30b34 i den! Har själv en likadan fast en 89 och vart jätte förvirrad när jag skulle sälja motorn för det står 3.5 på insuget men fick veta att det finns ett fräst plan ovanför startmotorn där motornummren är instansade. Var tydligen bara 535i "sport" som har m30b35.. Kan vara bra att kolla om du ska köra turbo då m30b34'an ska vara klenare än m30b35 vad jag har hört. Inte så kul att skjuta en motor hmm
Står 34 6K B om det är en b34. Finns 2 nummer där.
Senast redigerat av Dannne11 (14 augusti 2015)


6 Inlägg
14 augusti 2015
Trådstartare
#3
Aa det är de
De sitter original motorn i den
Får kolla på de
Min är en 91
Skjuta motorn vill man inte göra
Senast redigerat av matthias_ (14 augusti 2015)


5 Inlägg
15 augusti 2015
#4
Det är lättare att gå efter årsm allt från 89 och uppåt har b35 blocket och alla block under 89 är med b34 an smile så blev jag lärd men att skjuta blocket kommer du inte göra utan det som händer är att det kommer spricka mellan alla toppbultar på avgassidan och det kommer leda till vatten i oljan.

MVH Joggen


412 Inlägg
15 augusti 2015
#5
Joggen skrev:
Det är lättare att gå efter årsm allt från 89 och uppåt har b35 blocket och alla block under 89 är med b34 an smile så blev jag lärd men att skjuta blocket kommer du inte göra utan det som händer är att det kommer spricka mellan alla toppbultar på avgassidan och det kommer leda till vatten i oljan.

MVH Joggen

Min var en -89 månad 5 och den hade b34 smile


6 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
#6
Joggen skrev:
Det är lättare att gå efter årsm allt från 89 och uppåt har b35 blocket och alla block under 89 är med b34 an smile så blev jag lärd men att skjuta blocket kommer du inte göra utan det som händer är att det kommer spricka mellan alla toppbultar på avgassidan och det kommer leda till vatten i oljan.

MVH Joggen

okej det då vet jag ju de 
men hur mycket tror du man kan ladda på original kompet innan man behöver komp sänka?


5 Inlägg
17 augusti 2015
#7
Att komp sänka är bara ett eget val enligt mig wink man behöver ju inte ladda lika mycket med högre komp men mer med en komp sänkt men samtidigt enligt mig är det kanon med att ha kvar botten registret smile


6 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
#8
aa de ha du ju rätt i
botten vill man ha lite endå
men en 0,8 - 1,0 bar ska väl motorn klara utan att det änder nått smile


5 Inlägg
17 augusti 2015
#9
beror på precis hur nogran man är men jag anser att 1 bar är ganska mycket på en sexa om man vill hålla marginal med tanke på att min gav 650 whp på 1 bar wink


6 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
#10
aa exakt
de va som fan ja nja då räcker de nog gått å väl med 0,5 - 0,8 för mig tror jag    det ska ju va lite brukis bil med smile


573 Inlägg
20 augusti 2015
#11
Det som spelar roll är ju storleken på turbon, bara ett visst laddtryck säger ju inget om hållbarheten. Finns turbos som pumpar luft för 700hk på 1 bar och sånna som pumpar för 250hk på 1 bar liksom.

Men din motor håller för mycket stryk så 1 bar me t.ex en hx40 eller k27 är inga problem om den är i bra skick, bara topplockspackningen som kan gå om du har otur tongue

Min civic med oöppnad motor har 16kg i komp och den har hållt hela sommaren på 0,6bar med gt28rs turbo men den har ju dock stålpackning orginal tongue

MSCR


Sök