3626
Sök

740 cab

740 cab -90

14 816 Visningar
Uppdaterades senast 6 mars 2016
154 Inlägg
9 december 2015
#41
Oj, Detta blir nog Sveriges snabbaste kirunacab.
Vad är det för stressade festprissar som behöver turbo? :-D

¤Medlem i Markirs Kaido Krew¤

40 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
#42
Klarra skrev:
Oj, Detta blir nog Sveriges snabbaste kirunacab.
Vad är det för stressade festprissar som behöver turbo? :-D

Haha det hoppas jag på!

Äsch, de ska va skoj att festa och leverera mycket däckrök!😍

40 Inlägg
13 december 2015
Trådstartare
#43
Kan nu medela att caben är provstartad med motor. Dock finns något problem, första starten tände den till för att snabbt dö. Provade med startas samma incident med den. Fastställde då att de var något med bränsle och inte tändning. Mätta alla kablar på lmm då den är skarvad för att se att de var kontakt på alla hela vägen fram vilket fanns. Kollade felkoder men där fanns inga. Provade att byta bränsle Box till org boxen som satt i innan turbo motorn lyftes i. Då startade den men går orent och misständer vilket jag tycker är väldigt kobstigt? Motorn startar alltså med 740 Gl org Box? Men inte boxen som satt i turbo bilen? Allt som är bytt bränsle väg är spridarna. Sitter nu röda Saab spridare i eftersom inget bränslemotstånd i 740:in org. Har inte hunnit kolla mycket mer på detta problem så mer uppdate kommer. Måste även bygga om lite i fronten då org 940 Ic är för hög för att sitta på org fästen. Så ska sänka ner kylar balken lite i veckan och få dit fronten resten av fronten.
Senast redigerat av Znurre (13 december 2015)

120 Inlägg
13 december 2015
#44
Har gjort typ samma sak som du. Dock monterat en b230fk i en volvo 240. Jag hade exakt samma fel som du. Det vissade sig vara Bränsleboxen och spridarrelät som var döda.

Roligt bygge med Cab! smile Följer!

Mitt Volvo 240 projekt! Följ gärna http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308596

40 Inlägg
14 december 2015
Trådstartare
#45
J_Sturesson skrev:
Har gjort typ samma sak som du. Dock monterat en b230fk i en volvo 240. Jag hade exakt samma fel som du. Det vissade sig vara Bränsleboxen och spridarrelät som var döda.

Roligt bygge med Cab! smile Följer!

Får kolla nogare på det!
Tackar för det kul att höra 😃

40 Inlägg
15 december 2015
Trådstartare
#46
https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191254/191254-32dc22233a54dd7fcd3151b4d637aacd.jpg
Kylarbalken var lite rostig så slipade rent och grundande innan Intercooler och kylare Lades ner

https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191254/191254-dacd0afd3b85a32d9a210261d5a90983.jpg
Caben provkörd!


Sådär! Som sagt så är den nu provkörd. Felet låg i boxen. Hittade en gammal turbo Box jag hade liggandes så gick de vägen sen. Saknar lite skit för att få dit lyserna fram för tillfället.

Annars gick den hyfsat bra, har tejpat över de vacuum anslutningar jag inte ska använda i insuget så tog lite tjuvlufft där, men lätt fixat!

40 Inlägg
6 mars 2016
Trådstartare
#47
https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191254/191254-1f0807a9993cd02d141ecb16b54e8eb6.jpg


Caben har lackerats ännu en gång nu. 940 lysen och 850spolier sitter på.
Fortfarande problem med bränsleboxen. Provat med 940 tilltrycksturbo Box och den fungerade super. Så blir att handla en sådan.

Även bakdörrarna är ombyggda upp till. Bilder kommer framöver då jag tappade orken ett tag.. Haft mycket på jobbet sen stuvat på caben var kväll ett bra tag.

De värsta var att när bilen var nerslipad torkad och maskerad och färgen stod färdigblandad.
Började lägga färg på huven och de gick hur bra som helst, men när jag kom ner mot skärmen så började sprutan "spotta" (kom bara färg ibland) ville inte låta den färdig blandade färgen gå i spillo, så dum som jag var försökte jag ändå lackera hela bilen, slutresultatet blev hemskt.. Rinningar överallt.

Men nu är ny spruta handlad och den ska lackeras ytterligare en gång innan sommaren


Sök