Välkommen till operation rädda en 940 TDIC!
Här kan du följa mitt senaste och mitt största projekt än så länge!
Som ni ser på bilden så är det den vita 940n som ska renoveras. Ser helt okej ut på håll. Desto närmre man kommer desto mer vill du bara vända och gå ett annat håll. Snart 55 tusen mil på nacken på svenskt väglag har bilen fått smaka på en och annan saltad väg.
VARNING: Rost finnes!
Bilen går som en klocka men ser ut som skit rent ut sagt.
Vad är då planen, rostlaga och lackera den å sätta ihop den igen och låtsas som ingenting?
Nej, en vanlig 940 är... ehhm just det vanlig! Denna tråden drar igång precis efter vallåkra 2015, där jag va och samlade inspiration!
Det ska bli en bil som är egen, one of a kind. Men ändå ska det vara en rättså original volvo som inte sticker ut med motivlack, skärmbreddning osv. En riktigt clean och stilren bil!
Svag för volvos i vitt kan jag ju säga jag är, så färgen ändras inte! Bara det att det blir en lack med klarlack istället.
Sen bilen bredvid är reservdelsbilen. Och där har vi en 960! Alltså vad händer här? Ju de ska bli en bil, ultimata bilen (enligt mig). Modernisera 940n med 960ns framlyktor, framskärmar och dörrar.
Men är inte riktigt nöjd där, svag för l-m-r:s v70r kofångare, både fram å bak! Så där har vi det! S90/V70R till utsidan! Och polar vit!
Sammanfattning av bilen nu då!
Inredning: Svart 960 inredning med ett vettigt ljudsystem!
Exteriör: S90 från top till tå med V70r bodykit och dyrkjolar. Extremt mörktonade rutor med vindavvisare och r vinge!
Ett litet projekt som blev stort...