18 augusti 2015
Trådstartare
Får pröva det. Testade att rycka wastegate slangen förut och skillnad vart det,gick upp till 1.6 bar. Men jag tycker han bygger upp laddtrycket väldigt sakta från 0 bar till 0.7 nu,sen efter det så skjuter det iväg riktigt duktigt. Men jag vill ju ha ett laddtryck som ökar lika hela tiden och inte segt först för att sen stiga fort som attan. Sen slutade den helt plötsligt upp med att ligga runt 2000rpm också,villket är lite knepigt... Gick hur bra som helst förut,så fort man trampade ner kopplingen så sjunk under 1000rpm utan konstigheter.
Ska plocka ur intercoolern tänkte jag också och se hur den ser ut,om det kan läka där. Tycker ändå att bilen går likadant som med originalturbon på 1 bar som den här 19t turbon gör på 1.5 bar. Blir liksom inte det rätta turbodraget tycker jag. Avgassystemet är dock original efter katten,och katten är även den original,den kanske stryper mycket nu? Har ändå planer på att bygga vidare med 3" racekatt och sen 3" hela vägen bak,men det fick räcka med downpipen just nu när det var lite dåligt med pengar.
Spridarna jag har är högohms och ligger på 444cc/3 bar,hur mycket törs man ladda på med såna tillsammans med 3" LMM?