Tjeba jkdesign
Tack för erbjudandet
Jag fixade avgassytem igår kväll och har inga planer att uppdatera det ännu.
Borde vara relativt lättsålt på Stcs tycker jag.
Jaha Det blev sent igår så pass att jag inte orkade uppdatera här, så då blir det en stor uppdatering istället
Jag började med att åka till gummiverkstaden
Det var mycket att göra så om jag ville fick jag lägga om och balansera själv (Han vet att jag jobbat med det)
Så det var bara att köra igång och strax därefter var dagens första jobb klart
så blev det, bara slipa och måla kvar
Sedan raka vägen till en kille med delar från en Aero över, Sidokjolar, Vinge, Bakläpp
Fint skick så det var bara handla, Så skönt med stora bilmärken när det finns delar överallt
Det enda som skiljde på icke aero och aero bakläppen var ett uttag för ändrör vilket jag kunnat sågat upp
istället, men det var billigt så det var inget att fundera på.
Svängde förbi Biltema i gävle på vägen hem och köpte fälgfärg och färg till kolpaket och bromsok och lite rör till avgassystemet.
En kompis ringer mig när jag är på biltema och tipsar om ett sänkningspaket bara 5km därifrån, nytt fortfarande i låda. Det var bara åka, titta, Handla = 40mm Sänkning 50% av priset
Nu var det mycket delar och grejor bara styra hemåt
Sedan var det bara börja skruva för allt vad muttermaskin håller för
Bild på Original fjäder vs Sänkning
Här är Fjäder på plats
och här har vi hunnit måla oket lagom rött också
Sedan var det bara att börja brottas med avgassystemet, Efter lite letande hittade jag ett fett slutrör i gömmorna med dubbla 3" utblås, Visst det kanske är mer än lagom men det är gratis
Jag kapade bort sista ljuddämparen och testade hur illa det lät, men till min förvåning lät det riktig bra.
En provtur på tre mil bekräftade att det blev Lagom sportigt ljud utan att vara störande
så det blev att svetsa ett ersättningsrör med slutröret direkt på
här syns även att jag målat bakläppen och satt dit den
för lite cleanare häckparti så tog jag bort emblemen, Så ser den ut nu med avgas och bakläpp på plats även vingen som bara krävde 3 borrade hål och lite silicon (TADA vinge monterad)
Sedan hans inget mer , då jag skulle hämta en lastbil
Idag fick jag hjälpa en kompis att serva en v70 och byta abs-ringar det tog nästan hela dagen
men jag han byta växellådsolja iaf så nu växlar den finare än många Saabar (Redline is the shit!)
Jag han även måla kjolar och vinge men det är morgondagens bekymmer, liksom måla fälgar
Det var allt för denna gång, Vad tycks om tråden i vårt avlånga land
And as always stay
Lagom