Ja idag har det hänt en jävla grej som var bra "LÄSKIG" och tråkig
Men först till det lite roligare ...
Har tagit bort ena sidolisterna då de var buckliga och en o annan av fästena gott av.
har även gjort klart bläster lådan som jag nog kommer få använda i en snar framtid pga det som hände idag.
Men nu till dagens händelse!
jo var så att jag skulle åka ett ärende idag och när jag kommer till en T korsning med skymda hörn i ca 60 km/h så är det NOLL broms i pedalen ingett tryck. Enda som höll emot var fjädern! och ligger bakom en bil så har fullt upp med att väja åt sidan för att inte krocka sedan full sväng då det är en T korsning så 90* sväng. Jag håller fullsväng men med aga diff och ca 50 km/h så gick bilen bara rakt fram. Jag slår i trottoarkant med höger hjulet bilen framför trodde nog bara att jag var idiotisk och skulle köra om då det var en lite stylad Volvo som precis körde om oss men det var ju inte fallet därav stannar han inte så jag kunde inte säga varför det hände. efter att slott i kanten känner jag att den drar MYCKET åt höger, jag stannar en liten bit längre fram och ser att det läcker bromsvätska när jag pumpade lite på bromsen.
men detta var 5 min från hemmet så rullar lite sakta hem med handen på handbromsen. När jag är hemma så ser jag att höger fälgen fått sig en smäll en av de vända 16" och jag kan inte vända nav själv så kan bli svårt att få tag på ett nytt
sedan att undre länkarm böjt sig så måste hitta ny sådan med.
Men är ändå riktigt glad att det gick så bra då jag kunde ex krockat med bil framför eller om det kommit någon bil från sidorna. Det lustiga är att det borde funka med säkerhets systemet så att några hjul fotfarande bromsar men alla fyra är helt utan bromsverkan nu.
så nu blir det en rejäl översyn på hela broms systemet! Kommer dra nya broms rör mm byta ena armen och funderar på att byta bak axel när jag ändå byter bromsrören och de, hade annars tänkt o göra det senare.
Lite bilder kommer imon.